حراج نقاشی مشهور «پیکاسو» به امید بازگشت به رونق قبل از کرونا

سرنا_یکی از پرتره‌هایی که به دست «پیکاسو» خلق شده است به زودی با ارزش ده‌ها میلیون دلار در حراجی به مزایده گذاشته خواهد شد تا رونق فروش چشمگیر آثار هنری به شرایط دوران پیش از همه‌گیری ویروس کرونا نزدیک شود.

حراج نقاشی مشهور «پیکاسو» به امید بازگشت به رونق قبل از کرونا

فوربس نوشت: حراجی «کریستیز» هفته آینده یکی از تابلوهای نقاشی «پابلو پیکاسو» نقاش نامدار اسپانیایی را با ارزش تخمینی ۵۵ میلیون دلار به مزایده خواهد گذاشت تا این تابلو نقاشی به یکی از معدود آثار هنری گران‌قیمتی تبدیل شود که بازار فروش آثار هنری را در دوران رکود ناشی از همه‌گیری کرونا رونق داده‌اند.

تابلو نقاشی که در این حراجی به مزایده گذاشته خواهد شد یک پرتره با عنوان «زنی در کنار پنجره» است که در ۳۰ اکتبر سال ۱۹۳۲ خلق شده است.

بیشتر بخوانید: نقاشی ناشناخته‌ای که میلیون دلاری از آب درآمد

بیشتر بخوانید: حقایقی تلخ در تابلوهایی زیبا

ماه گذاشته نیز یک اثر هنری از «بنکسی» مشهورترین هنرمند خیابانی جهان به قیمت ۲۰ میلیون دلار فروخته شد تا رکورد فروش آثار این هنرمند شکسته شود.حراجی ساتبیز نیز هفته گذشته اعلام کرد نقاشی «در مقابل مدیسی» اثر « ژان میشل باسکیا» را ماه آینده به ارزش تخیمنی ۵۰ میلیون دلار به فروش خواهد گذاشت. چند هفته پیش بود که یک نقاشی از همین هنرمند تحت عنوان «جنگجو» به قیمت چشمگیر ۴۲ میلیون دلار در «هنگ کنگ» فروخته شد تا رکورد گرانترین اثر فروخته شده از یک هنرمند غربی در بازار آسیایی شکسته شود.

با توجه به رکود فروش آثار گران‌قیمت در دوران همه‌گیری کرونا این آغاز یک تغییر در بازار هنر محسوب می‌شود.

بر اساس گزارشی که توسط «آرت‌نت» منتشر شده است فروش آثار هنری مدرن و امپرسیونیست بالای ۱۰ میلیون دلار در سال گذشته بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته اشت و آمار فروش کلی آثار هنری نیز با ۲۵ درصد کاهش همراه بوده است.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۱۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت