دو ایرانی در بین برندگان جایزه عکاسی «ورلدپرس»

سرنا_فهرست برگزیدگان شاخه‌های مختلف جایزه معتبر عکس خبری «ورلدپرس» ۲۰۲۱ با حضور دو عکاس ایرانی اعلام شد.

دو ایرانی در بین برندگان جایزه عکاسی «ورلدپرس»

فهرست برگزیدگان ۸ شاخه جایزه عکس خبری «ورلدپرس» در سال ۲۰۲۱ که با حضور ۴۳۱۵ عکاس از ۱۳۰ کشور جهان برگزار شده بود در حالی اعلام شد که نام دو عکاس ایرانی در بین برگزیدگان این جایزه بین‌المللی به چشم می‌خورد.

«مراسم یادبود سردار سلیمانی» اثر «نیوشا توکلیان»

در بخش تک عکس اخبار عمومی این رقابت عکاسی جایگاه سوم به «نیوشا توکلیان» برای ثبت عکسی درباره مراسم یادبود شهادت سردار قاسم سلیمانی اختصاص پیدا کرد.

«مدس نیسن» عکاس دانمارکی برای عکسی با عنوان «نخستین آغوش» به عنوان برنده نخست این شاخه معرفی شد.

«سودای پرواز» اثر «فرشته اصلاحی»

در بخش مجموعه عکس ورزشی این رقابت عکاسی نیز «فرشته اصلاحی» دیگر عکاس ایرانی با مجموعه عکس «سودای پرواز»، روایتی از زندگی یک ورزشکار سابق رشته پارکور که دچار ضایعه نخاعی شده است، در جایگاه سوم قرار گرفت.

رتبه نخست این بخش از رقابت «ورلدپرس» به «کریس دونون» عکاس کانادایی برای عکسی با عنوان «آن‌هایی که می‌مانند قهرمان می‌شوند» اهدا شد.

عنوان برترین عکس سال رقابت «ورلد پرس فوتو» نیز به «نخستین آغوش» که برنده نخست تک عکس اخبار عمومی شده بود رسید.

«نخستین آغوش» برنده عکس سال ورلدپرس

این عکس لحظه آغوش گرفتن یک پرستار و «رزا لوزیا لوناردی» ۸۵ ساله در یک خانه سالمندان واقع در برزیل را به تصویر می‌کشد. این تصویر نخستین‌باری که «رزا» به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا بعد از ۵ ماه در آغوش گرفته می‌شود را ثبت کرده است.

در ادامه منتخبی از برندگان شاخه‌های مختلف این رقابت را مشاهده می‌کنید:

برنده نخست بخش تک عکس مسائل روز- یمن: گرسنگی یک جراحت جنگی دیگر/ پابلو توسکو برنده نخست تک عکس بخش محیط زیست- بازی شیر دریایی با ماسک/ رالف پیس برنده نخست بخش تک عکس طبیعت- نجات زرافه از سیل/ امی ویتال (سی ان ان) برنده نخست بخش مجموعه عکس طبعیت : پانتانال در آتش / لالو دآلمیدا

ورلدپرس‌فوتو (World Press Photo) یک بنیاد مستقل و غیرانتفاعی مستقر در آمستردام است که در سال ۱۹۵۵ بنیان نهاده شده و به خاطر برگزاری معتبرترین و بزرگ‌ترین مسابقه‌ی سالانه‌ی عکس خبری در جهان شناخته شده است. ورلدپرس فوتو در سال ۱۹۵۵ توسط ۵ عکاس هلندی با هدف نمایش عکس‌های مستند و خبری منتخب برای عکاسان سراسر جهان راه‌اندازی شد و حالا به یکی از مسابقات و بنیادهای مهم در زمینه عکس مستند و خبری تبدیل شده است.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۲۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت