اعتراض پنهان گروه‌های فیلمبرداری در روزهای سیاه کرونایی

سرنا_با وجود دستور سازمان سینمایی مبنی بر الزام تهیه‌کنندگان برای توقف فیلمبرداری‌ها، شواهد نشان می‌دهد که نه تنها برخی گروه‌های در حال تولید فیلم و سریال شبکه نمایش خانگی هیچ اهمیتی به اطلاعیه این سازمان نداده‌اند بلکه نظارتی هم بر اجرای این دستور وجود ندارد.

اعتراض پنهان گروه‌های فیلمبرداری در روزهای سیاه کرونایی

پس از آن که سازمان سینمایی در روز ۲۱ فروردین‌ماه همزمان با اعلام تعطیلی سراسری مشاغل - بجز گروه یک -به مدت 10 روز، تهیه‌کنندگان پروژه‌های سینمایی و نمایش خانگی را در شهرهای قرمز ملزم به توقف فیلمبرداری کرد، خبر رسیده که تعدادی از این گروه‌ها همچنان مشغول کار هستند در حالی که اعضای گروه از این وضعیت گله‌مند و شاکی‌اند.

پیگیری‌های ایسنا نشان می‌دهد که در روزهای گذشته با وجود تاکید بر توقف پروژه‌ها، فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها شبکه نمایش خانگی مختلفی در حال فیلمبرداری بوده‌اند که البته خبر توقف کار بعضی از آن‌ها در یکی دو روز گذشته منتشر شد، اما نکته قابل تامل اینجاست که بسیاری از سریال‌هایی که مجوز ساخت خود را از سازمان سینمایی گرفته‌اند به اطلاعیه این سازمان برای تعطیلی کار بهایی نمی‌دهند چرا که هیچ نظارتی برای توقف کار وجود ندارد.

همچنین خانه سینما هم فقط از اعضای صنوف خود درخواست کرد که برای پیشگیری از گسترش کرونا با دیگر اقشار جامعه همراهی کنند. این‌ها در شرایطی است که برخی عوامل تولید این مجموعه‌ها خبر می‌دهند امروز هم مجبور به حضور در صحنه فیلمبرداری شده‌اند و حتی برای حضور در صحنه تهدید شدند!

هفته گذشته، گزارشی درباره رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در برخی پروژه‌های فیلمبرداری در این خبرگزاری منتشر شد و حالا که گروه‌ها ملزم به تعطیلی شده‌اند خبر می‌رسد که فقط در برخی گروه‌ها تست کرونا گرفته شده که نتیجه تعدادی هم مثبت بوده است.

در حال حاضر بجز سریال‌های جدیدی که برای شبکه نمایش خانگی در حال ساخت هستند، برخی آثار در حال پخش هم هنوز در حال فیلمبرداری‌اند که همین سبب اعتراض و انتقاد بعضی عوامل این گروه‌ها شده است، این در حالی است که نسبت به کیفیت تعدادی از این آثار جدید؛ انتقادهای زیادی در فضای مجازی و نیز به طور مشخص از سوی منتقدان سینمایی در روزهای گذشته بازتاب یافته است.

در این بین اگر چه عده‌ای معتقدند وقتی از مردم خواسته می‌شود که در خانه بمانند باید خوراک فرهنگی برای آن‌ها تامین شود و هنرمندان، هم برای معیشت خود و هم تولید سرگرمی مشغول کارند و با همین توجیه ساخت پروژه‌ها را ادامه می‌دهند، اما از آن سو اعضای همین گروه‌های سینمایی و سریال به دلیل نبودن شرایط اطمینان‌بخش برای حفظ سلامتی خود معتقدند بیش از هر چیز معضل مسایل مالی و اقتصادی در این شرایط پر رنگ است و برهمین اساس به اسم "خصوصی‌سازی" دستور هیچ دستگاهی برای تعطیلی جدی گرفته نشده است.

از سوی دیگر با تولید بی کیفیت برخی از این آثار، تعدادی از صاحب نظران معتقدند؛ خلا خوراک فرهنگی را می توان به واسطه تولیدات قدیمی و خاطره ساز سینما و تلویزیون هم در این شرایط پُر کرد؛ فیلم ها و سریال های که تماشای چند باره آنها به دلیل کیفیت خوب شان همچنان لذت بخش است.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۲۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت