آینه‌های دوهزارساله‌ای که سالم‌اند

سرنا_باستان‌شناسان در چین ده‌ها آینه تاریخی را از یک مقبره کشف کرده‌اند که با گذشت سال‌ها هنوز سالم باقی مانده‌اند.

آینه‌های دوهزارساله‌ای که سالم‌اند

انشنت اوریجینز نوشت: بیش از ۸۰ آینه نفیس برنزی در مقبره متعلق به دودمان «هان» در چین کشف شده که برخی از آن‌ها همچنان قابل استفاده هستند. این آینه‌ها که بیش از دوهزار سال پیش دفن شده بودند شامل حکاکی‌ها و نمادهایی هستند که اطلاعات جدیدی را برای کارشناسان فراهم می‌کنند.

دودمان «هان» که بیش از ۴۰۰ سال بین ۲۰۲ پیش از میلاد تا ۲۲۰ پس از میلاد حکمرانی کرد دومین دودمان سلطنتی در تاریخ چین باستان به شمار می‌رود. از دوران حمکرانی این دودمان به عنوان «عصر طلایی» یاد می‌شود.

این اکتشاف که در یک مقبره بزرگ باستانی واقع در غرب چین رخ داده سبب شگفتی باستان‌شناسان شده چراکه پس از پاک کردن آینه‌ها مشخص شد اغلب این آثار حتی پس از دوهزار سال همچنان قابل استفاده هستند.

اندازه این آینه‌های برنزی بین ۷ تا ۲۲ سانتی‌متر است. اغلب این آینه‌ها در نزدیکی سر و یا بالاتنه جسد در مقبره دفن شده بودند. موضوعی که در همان ابتدا مشخص شد این بود که این مقبره که شامل ۴۰۰ قبر است به اشراف‌زادگان «هان» تعلق دارد.

این فرضیه پس از کشف آثار تاریخی دیگری در مقبره تایید شد. این آثار شامل اشیاء نفیسی از جنس سفال، یشم، آهن و دیگر فلزات بودند که به همراه اجساد دفن شده بودند.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۲۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت