متلک تند سحر زکریا به دستمزد ۱۸میلیاردی گلزار/ تجاوز به یک ملت بدتر است

سرنا_یک منتقد سینما مدعی شد محمدرضا گلزار برای اجرای مسابقه هفت خوان ۱۸ میلیارد دستمزد گرفته است.

متلک تند سحر زکریا به دستمزد ۱۸میلیاردی گلزار/ تجاوز به یک ملت بدتر است

چند روز قبل پوریا ذوالفقاری، منتقد سینما در اینستاگرام خود اعلام کرد این بازیگر مشهور بابت مجری گری خود در مسابقه هفت خوان که مدتی است پخش آن در شبکه نمایش خانگی آغاز شده است ۱۸ میلیارد تومان دریافت کرده که این مبلغ پیشاپیش و به طور کامل به وی پرداخت شده است.

این ادعا واکنش های زیادی را به دنبال داشت. پیش از این هم اعتراضات و انتقادات زیادی از سوی اهالی سینما و تلویزیون نسبت به دستمزدهای نامتعارف در شبکه نمایش خانگی صورت گرفته بود. مسأله ی ورود پول های کثیف و پولشویی در صنعت تصویر ایران نیز در همین موارد مطرح شد.

محمدرضا گلزار البته در برابر این خبر سکوت نکرد و به شیوه ی خودش به آن پاسخ داد.

گلزار در پستی اینستاگرامی نوشت:

«باید سکوت کنی و به جای قانع کردنِ آدم ها ، استوار و مصمم ، مسیرِ هدف هایت را دنبال کنی ، بگذار تصور کنند نمی توانی ، که شدنی نیست و داری بیهوده تلاش می کنی !

تو محدود به زمان و مکان و نظرها "نیستی" ، و برای مسیری که سختی اش را به جان خریده ای ، توضیحی به هیچکس بدهکار … که پیروزی را فقط با عمل نشان می دهند نه با کلام …

بگذار آدم ها در دنیای محالات خودشان بمانند و زیر لب ، آیه های رکود بخوانند ، تو راه خودت را برو …

مادامی که به مقصد رسیدی ؛ خودشان مفهومِ توانستن را به چشم می بینند .

و می پذیرند باورهایی فراتر از باورِ آنها هست که به اهدافی فراتر از اهداف آنها می رسد .

و یاد می گیرند که بعد از این ، هیچکس را از دریچه ی توان و اعتقادات خودشان قضاوت نکنند .

جسورانه بایست و فاتح قله های محال باش …

فراموش نکن ؛ دنیا به آدم های بلند پرواز و اتفاقات تازه نیاز دارد !»

در این میان، سحر زکریا بازیگر سینما و تلویزیون هم واکنش تندی به خبر دستمزد میلیاردی محمدرضا گلزار داشت.

او در یک استوری اینستاگرامی در اینباره نوشت:

«تجاوز یعنی این، فقط تجاوز تعرض جنسی نیست، تجاوز به یک ملت بدتر است یا یکی را بکشیم بیرون و او را نقد کنیم که شاید به چند نفر، آن هم باز نمیدانیم در واقعیت، تجاوز یعنی عده ای از هنرمندان به یک ملت میکنند، بخورید نوش جانتان فقط دم از مردم و ذکر گفتن در نیمه شب نزنید.»

صحبت های زکریا کنایه ای است به ویدئویی از محمدرضا گلزار که در آن گفته بود از هفت سالگی ذکر می گوید و توصیه به ذکرگویی و دعا کرده بود.

این البته اولین باری نیست که محمدرضا گلزار با دستمزد میلیاردی خود خبرساز می شود و طی سال های گذشته بارها اخباری از این دست درباره ی این بازیگر مشهور منتشر شده بود که همواره اعتراضات و انتقاداتی را به دنبال داشت. حتی در سال ۹۵ روزنامه انگلیسی گاردین نیز به دستمزدهای نجومی محمدرضا گلزار پرداخته بود. یکی از این موارد دستمزد معادل ۵۵ هزار پوندی وی برای تنها ۳ روز بازی در فیلم دموکراسی در روز روشن ساخته ی علی عطشانی و محصول سال ۸۹ بود.

گلزار خود یک بار در سال ۹۰ در گفتگویی به دفاع از دستمزدهای میلیاردی خود پرداخته و گفته بود وقتی تهیه کننده ای از فروش میلیاردی فیلمی که او در آن بازی کرده سود می برد به دستمزد وی نیز باید اضافه شود.

مسابقه هفت خوان در ۱۰۰ قسمت برای پخش اختصاصی از پلتفرم نماوا طراحی و پخش آن از ۸ فروردین آغاز شده است.

در این مسابقه شرکت‌ کنندگان در حوزه ی اطلاعات عمومی با یکدیگر رقابت می‌کنند. شرکت‌ کننده‌ ای که بتواند مراحل مسابقه را با موفقیت به پایان برساند، با ۱۰۰ میلیون تومان از مسابقه خارج می‌ شود.

البته هفت خوان اولین تجربه ی مجری گری محمدرضا گلزار نیست.

در سال ۹۷ نیز مسابقه ای به نام «برنده باش» با اجرای این بازیگر مشهور از شبکه سه سیما پخش شد. در این مسابقه در قالب طرح ۱۵ سؤال، مبالغی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به شرکت کنندگان اهدا می شد. پخش این مسابقه اما در سال ۹۸ متوقف شد. این اتفاق به دنبال انتشار حکم فقهی یکی از مراجع مبنی بر شباهت ساز و کار اجرایی این مسابقه با قمار رخ داد.

منبع: رزیاتو

کد مطلب: ۲۰۳۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت