تودیع رایزن فرهنگی هند در ایران

سرنا_فرهنگستان زبان و ادب فارسی میزبان رایزن فرهنگی هند در ایران بود که در این دیدار از او تقدیر شد.

تودیع رایزن فرهنگی هند در ایران

در این دیدار که به دعوت محمدرضا نصیری، عضو وابسته و دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی، و با حضور کریم نجفی برزگر، دبیرکل دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام، برگزار شد، از خدمات فرهنگی پروفسور ابهی کومارسینگ در دوره مأموریتش، به‌ویژه برگزاری همایش‌های بین‌المللی‌ای که به‌منظور تحکیم و توسعه روابط فرهنگی ایران و هند برگزار شد، تقدیر شد.

کومارسینگ در سخنانی کوتاه از حمایت‌های غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان، و همچنین محمدرضا نصیری، دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قدردانی کرد.

در ادامه نصیری ضمن قدردانی از اهتمام و تلاش‌های سفارت هند در ایران، برگزاری همایش‌های بین‌المللی و مراسم بزرگداشت مفاخر علمی فرهنگی دو کشور کهن ایران و هند را در تحکیم و گسترش روابط دیرینه دو کشور مؤثر دانست و افزود: برگزاری همایش بین‌المللی «همایون در ایران و هند» در فرهنگستان زبان و ادب فارسی بازتاب‌های مثبت بسیاری داشته و ما امیدواریم که چنین همایش‌هایی در آینده نیز برگزار شود.

او سپس بر استمرار این‌گونه فعالیت‌های علمی و فرهنگی و ادبی تأکید کرد و با قدردانی از تلاش‌های کومارسینگ گفت: قطعاً این میراث ارزشمند، با حضور او در هند، در این کشور نیز زنده خواهد ماند.

در ادامه مراسم کومارسینگ از همکاری‌های نجفی برزگر، رایزن فرهنگی اسبق ایران در هند، سپاسگزاری و تقدیرنامه‌ای را از طرف مرکز فرهنگی «سواحی ویویک آناند» با عنوان «روابط ایران و هند در بررسی‌های تاریخی» به او تقدیم کرد.

در پایان این دیدار هدایا و تقدیرنامه‌هایی از طرف فرهنگستان زبان و ادب فارسی و دبیرکل دانشگاه‌های جهان اسلام به رسم یادبود به کومارسینگ اهدا شد.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۴۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت