بازگشایی سینماهای فرانسه پس از ۶ ماه

سرنا_دولت فرانسه برای فعالیت مجدد سالن‌های سینما در این کشور پس از حدود شش‌ماه تعطیلی چراغ سبز نشان داد.

بازگشایی سینماهای فرانسه پس از ۶ ماه

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در جدیدترین نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و منطقه‌ای اعلام کرد که تمامی محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به تدریج رفع خواهد شد و از تاریخ ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت) محدودیت تعطیلی کافه‌ها، رستوران‌ها و اماکن فرهنگی از جمله موزه‌ها، سینما و سالن‌های تئاتر برداشته می‌شود.

طبق اعلام اسکرین، براساس طرحی که پیش از این و در اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام شده بود، قرار است سالن‌های سینما فعالیت خود را با ۳۵ درصد از ظرفیت معمولشان آغاز کنند و سه هفته بعد این ظرفیت به ۶۵ درصد افزایش بیابد و تا ماه جولای سالن‌های سینما و تئاتر با ظرفیت کامل میزبان مخاطبان خود باشند.

همچنین طرح ممنوعیت تردد شبانه در فرانسه که از اکتبر سال گذشته اجرا می‌شود از تاریخ ۱۹ می از ساعت ۹ شب اعمال خواهد شد و از ۹ ژوئن نیز به ساعت ۱۱ شب کاهش می‌یابد و از ۳۰ ژوئن نیز به طور کامل حذف خواهد شد.

سینماهای فرانسه به همراه دیگر اماکن فرهنگی و عمومی این کشور از اکتبر سال ۲۰۲۰ و به عنوان بخشی از اقدامات برای کنترل موج دوم همه‌گیری کرونا در این کشور، درهای خود را به روی مخاطبان بستند.

در حال حاضر حدود ۴۰۰ فیلم سینمایی به سبب تعطیلی سینماها در صف اکران قرار دارند و توزیع‌کنندگان در حال تلاش برای ایجاد شرایط مناسب اکران آثار سینمایی هستند.

بازگشایی سینماها از تاریخ ۱۹ می، خبر خوبی برای دست‌اندرکاران جشنواره کن نیز هست که قرار است هفتاد و چهارمین دوره این رویداد سینمایی را از تاریخ ۶ تا ۱۷ جولای به صورت حضوری برگزار کنند. این جشنواره مهم سینمایی سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین قربانیان همه‌گیری ویروس کرونا بود و برگزاری آن لغو شد.

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۲۰۴۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت