برگزاری مسابقه ادبی «استاد سخن»

سرنا_مسابقه مجازی ادبی «استاد سخن» به مناسبت بزرگداشت سعدی با خواندن پندهای اخلاقی گلستان و شعرهای بوستان سعدی برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه ادبی «استاد سخن»

محمدمهدی کاظمی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ناژوان اصفهان درباره این مسابقه که با همکاری این دو نهاد برگزار می‌شود گفت: ما برنامه‌هایی در طول سال تدوین می‌کنیم که مناسبت‌های فرهنگی و اجتماعی را در آن‌ها می‌گنجانیم و بیشتر به صورت حضوری برگزار می‌شدند، اما امسال با توجه به شرایط کرونا به سمت فضای مجازی گرایش پیدا کردیم. قرن‌ها از انتشار گلستان و بوستان می‌گذرد و هنوز مردم جهان از آثار سعدی استفاده می‌کنند، حال وظیفه ماست که مفاخرمان را پاس بداریم و مردم جهان را بیشتر با آن‌ها آشنا کنیم.

او ادامه داد: ما «مسابقه مجازی ادبی استاد سخن» را مانند مسابقه‌های دیگر که شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف داشتیم، بدون محدودیت داخلی و خارجی و به صورت مجازی و بین‌المللی برگزار می‌کنیم. شرکت‌کنندگان اشعار سعدی و پندهای گلستان را حداکثر در سه دقیقه به صورت فایل صوتی یا تصویری برای ما می‌فرستند و بعد با همکاری بنیاد سعدی آن‌ها را داوری می‌کنیم.

کاظمی افزود: مهلت ارسال آثار از ۱۱ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ از راه شماره واتس‌اپ ۰۰۹۸۹۱۳۳۹۴۷۹۳۶ است و در نهایت اواسط خردادماه نفرات برتر را معرفی می‌کنیم.

او درباره جوایز اهدایی نیز بیان کرد: تلاش می‌کنیم جوایز از صنایع دستی اصفهان باشد که یادگاری ارزشمندی محسوب می‌شود.

منبع: روابط عمومی بنیاد سعدی

کد مطلب: ۲۰۴۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت