روایتی از زندگی اسرارآمیز خزندگان غرب ایران در شبکه مستند

مستند «حیات در رگ‌های سرد» به تهیه کنندگی و کارگردانی فتح الله امیری از شبکه مستند پخش می شود.

روایتی از زندگی اسرارآمیز خزندگان غرب ایران در شبکه مستند

«حیات در رگ‌های سرد» به تهیه کنندگی و کارگردانی فتح الله امیری جمعه ١٧ اردیبهشت ساعت ٢٢ و شنبه ١٨ اردیبهشت ساعت ۹ از شبکه مستند پخش می شود.

مستند «حیات در رگ‌های سرد» به بررسی زندگی اسرارآمیز خزندگان غرب ایران به ویژه استان ایلام و رفتارهای منحصر به فرد آنها می‌پردازد. صحنه شکار افعی دم عنکبوتی از شگفت آورترین لحظات حیات وحش ایران، برای نخستین بار در این فیلم به نمایش درآمده است. این فیلم که ساخت آن سه سال طول کشیده، محصول صدا و سیمای مرکز ایلام است.

با اینکه از تاریخ ساخت این فیلم حدود هشت سال می گذرد اما به دلیل تصاویر بکری که در برابر دیدگان مخاطب می گذارد، هنوز هم مستندی قابل اعتناست.

امیری در طول ساخت این مستند همراهی بهزاد فتحی نیا را در کنار خود داشته و همین نکته باعث می شود ساده انگاری علمی در برخی تولیدات مستند حیات وحش ایرانی، در این مستند نمودی نداشته باشد.

این مستند تاکنون جوایز مختلفی را از جشنواره های داخلی و خارجی کسب کرده که از جمله آنها می توان به تندیس جشنواره، نشان فیروزه، دیپلم افتخار و جایزه بزرگ هشتمین جشنواره «سینما حقیقت» سال ۱۳۹۳ و جایزه بهترین تصویربرداری و صدابرداری از همین جشنواره، نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند از سی و دومین جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۳، حضور در بخش مسابقه جشنواره «وایلد لایف» نیویورک سال ۲۰۱۵، برنده دیپلم افتخار بهترین فیلم جشنواره رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه ترکیه اشاره کرد.

منبع: روابط عمومی شبکه مستند

کد مطلب: ۲۰۵۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت