روایت یک هنرمند فرانسوی از عکس‌های عباس کیارستمی

سرنا_ژان میشل فرودون شنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در صفحه مجازی جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵» درباره عباس کیارستمی و عکس‌های این هنرمند صحبت می‌کند.

روایت یک هنرمند فرانسوی از عکس‌های عباس کیارستمی

مهدی شادی‌زاده ـ دبیر جشنواره جایزه «عکس۵» ـ در این زمینه گفت: امسال تصمیم گرفتیم یک سری لایوهای تخصصی در حوزه عکاسی و عباس کیارستمی در صفحه مجازی جشنواره برگزار کنیم و تا به امروز هنرمندان ایرانی و خارجی از جمله مریم زندی، ابراهیم حقیقی، ساسان توکل فارسانی، روبرت ونکوزولد، ریچارد تاچمن، آیاکو تاکائیشی، دامیانو درونیاک، روی کاهمن و مورات گرمن در این لایوها حضور داشتند و درباره مباحث مهم عکاسی صحبت کرده‌اند.

او بیان کرد: یکی از مهمترین اتفاق‌های امسال حضور ژان میشل فرودون در یکی از لایوهای زنده است که یکی از سمبل‌های فرهنگی کشور فرانسه، عکاس، محقق سینما و رئیس سابق کایه دو سینما محسوب می‌شود. او قرار است در این لایو در مورد کتاب عکس‌های عباس کیارستمی که به تازگی منتشر کرده است، صحبت کند.

این عکاس افزود: او قبل از این در یکی از شبکه‌های فرانسه درباره این کتاب صحبت کرده بود و ساعت ۱۹ روز شنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) نیز در صفحه مجازی جشنواره با عنوان 5photoaward به صورت زنده درباره این کتاب و عباس کیارستمی صحبت می‌کند.

شادی زاده در پایان گفت: همچنین امسال مستندی از این هنرمند که درباره عباس کیارستمی است در افتتاحیه جشنواره نمایش داده می‌شود.

عوامل این پروژه عبارتند از: مهدی شادی‌زاده (موسس، دبیر، صاحب امتیاز، عضو شورای سیاست گذاری جشنواره «عکس ۵»)، علیرضا شادی‌زاده (عضو شورای سیاست‌گذاری و صاحب امتیاز)، فرهود نصیری (عضو شورای سیاست گذاری، صاحب امتیاز و عکاس)، فیلیپ آیش هورن (دبیر بخش بین‌الملل)، مهسا سیاوشی (مشاور هنری)، سیاوش دمیریان (مشاور هنری)، پریا آیش هورن (مشاور هنری)، احسان محلوجی (مدیر اجرایی)، سیمین بایرامی (مجری هنری)، بیتا مشعشعی فکور (مجری طرح)، غزاله سعادتی (مدیر روابط عمومی).

منبع: روابط عمومی جشنواره

کد مطلب: ۲۰۵۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت