پیشنهاد تشکیل گروه حفاظت از کوه بی‌بی شهربانو

سرنا_پس از اعتراض‌های گسترده به فعالیت معادن و برداشت خاک از کوه بی‌بی شهربانو در شهرستان ری، رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ری، پیشنهاد تشکیل یک گروه برای حفاظت از این کوه را داده است.

پیشنهاد تشکیل گروه حفاظت از کوه بی‌بی شهربانو

پیشینه فعالیت کارخانه سیمان و معادن در عرصه کوه «بی‌بی شهربانو» به بیش از ۴۰ سال می‌رسد که مهم‌ترین عامل تخریب آن است. در سال‌های اخیر، تخلیه نخاله‌های ساختمانی و شهری به مجموعه معضلات این کوه اضافه شده است. حالا پس از اخطارها و اعتراض‌های گسترده به این وضعیت، نوروز تقی‌پور برای تصمیم‌گیری در خصوص نحوه حفاظت از کوه بی‌بی شهربانو، تشکیل کارگروهی متشکل از فرماندار، شهردار منطقه ۲۰، اداره صمت، نماینده شورای شهر تهران، محیط زیست، استادان دانشگاه و سمن‌ها را پیشنهاد داده است.

او اضافه کرد: به دلیل قرار داشتن آثار تاریخی و ثبت ملی مهم نظیر استودان، برج‌ نقاره‌خانه، مقبره بی‌بی شهربانو و گنبد اینانج، صیانت از کوه‌ بی‌بی شهربانو دارای اهمیت فراوان است و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه حفاظت از این کوه نیازمند یک همکاری و همدلی بین تمام نهادهای اجرایی در شهرستان است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ری این پیشنهاد را هم مطرح کرد که با تعریف یک مسیر گردشگری، کوه بی‌بی شهربانو به بام ری تهران تبدیل شود.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۵۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت