کلیسای تاریخی جهان رو به ویرانی است

سرنا_یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای جهان واقع در یکی از صحراهای عراق اکنون رو به ویرانی است.

کلیسای تاریخی جهان رو به ویرانی است

خبرگزاری فرانسه نوشت: در عراق، کشوری با میراث غنی، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای جهان قربانی سال‌ها جنگ، غفلت دولت و تغییرات اقلیمی شده است.

پس از آن‌که پاپ فرانسیس در ماه مارس به عراق سفر کرد، بسیاری از عراقی‌ها انتظار داشتند با هجوم گردشگران به کلیسای «الأقیصر» مواجه شوند.

اما در کشوری که سال‌ها شاهد نبرد و بحران‎‌های اقتصادی بوده، این کلیسای تاریخی نیز همچون سایر آثار تاریخی عراق مورد غفلت قرار گرفته شده است.

تمامی بقایای کلیسای «الأقیصر» را که در شهر باستانی «عین التمر» قرار دارد آجرها و دیواره‌های ویران‌شده تشکیل می‌دهند.

«زاهد محمد» که یک باستان‌شناس است معتقد است شرایط آب و هوایی، تبدیل شدن این منطقه در زمان حکومت صدام حسین به یکی از مناطق نظامی و غفلت در نگهداری و مرمت از دلایل وضعیت کنونی این کلیسا است.

شهردار «عین التمر» می‌گوید فقدان بودجه از مشکلات نگهداری از این مکان است، چراکه نگهداری از این مکان بودجه عظیمی را احتیاج دارد و این شهر چنین بودجه‌ای ندارد.

«نیپور»، شهر باستانی سومری که در عراق قرار دارد بقایای معبدها و کاخ‌های تاریخی را در خود جای داده است. بخش اعظمی از این مکان پس از سقوط صدام حسین توسط راهزنان و گروهک‌ها غارت و ویران‌ شد.

شهردار شهری که نیپور در آن قرار دارد معتقد است سرمایه‌گذاری کردن در این شهرهای تاریخی می‌تواند فرصت‌های شغلی ایجاد کند، اما به جز مسئله نگهداری و مرمت، مشکل دیگر فراهم کردن امکانات برای گردشگران است.

مقام‌های محلی نیز باران‌های متوالی را از دیگر عوامل آسیب‌دیدن اماکن تاریخی عراق عنوان کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط سازمان ملل، عراق یکی از کشورها با بیشترین میزان آسیب‌پذیری نسبت به تغییرات اقلیمی است.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۵۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت