یک پیش‌بینی قدیمی درباره ایلان ماسک!

سرنا_یک نویسنده و دانشمند آلمانی ۷۰ سال پیش در رمانی علمی-تخیلی استعمار سیاره مریخ توسط مردی به اسم «ایلان» را پیش‌بینی کرده بود.

یک پیش‌بینی قدیمی درباره ایلان ماسک!

ورنر فون براون مهندس هوافضا و نویسنده آلمانی در رمان پروژه مریخ (Project Mars) که در سال ۱۹۵۲ میلادی منتشر شد، نقشه ایلان ماسک مدیرعامل جاه‌طلب شرکت فضایی اسپیس‌ایکس برای استعمار مریخ را پیش‌بینی کرده بود.

رمان فون براون داستانی فانتزی درباره یک ماموریت فضایی به سیاره مریخ است که در آن شخصیتی به نام ایلان بر مریخ حکمرانی می‌کند. دقت پیش‌بینی‌های جالب این رمان چند سال پیش کشف شده بود، اما این موضوع هفته گذشته سوژه داغ شبکه‌های اجتماعی شد.

فون براون که به عنوان پدر صنعت موشک‌سازی جهان شناخته می‌شود، در رمان پروژه مریخ یک دولت مریخی را تصویر می‌کند که در آن ۱۰ مرد زیرنظر رهبری با نام یا عنوان ایلان کار می‌کنند. ایلان با رای عمومی به این مقام منصوب شده و به مدت ۵ سال رهبر این دولت فرازمینی خواهد بود.

فون براون که برای نازی‌ها موشک می‌ساخت، پس از پایان جنگ جهانی دوم، همراه گروهی از دیگر دانشمندان آلمانی مخفیانه به آمریکا فرستاده شد تا در ناسا روی اکتشاف و کاوش فضای خارج از جو زمین کار کند.

ایلان ماسک بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس‌ایکس یکی از چند میلیاردی است که به دنبال استعمار سیاره سرخ هستند. کمپانی او به تازگی به عنوان اولین شرکت خصوصی، فضانورد به فضا فرستاد.

منبع: ایرنا

کد مطلب: ۲۰۶۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت