ده‌ها وزارت «ارشاد» بدون «هنرمند» به کار نمی‌آید

سرنا_وحید یامین‌پور چهره هنر انقلاب ۱۳۹۹ معتقد است مفاهیم متعالی جبهه حق، باید به زبان هنر درآید و این طور هنری، باقی خواهد ماند.

وحید یامین‌پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی که به عنوان چهره هنر انقلاب ۱۳۹۹ معرفی شد، با بیان اینکه هنر سطح متعالی و بلند مرتبه تأثیرگذاری است، گفت: هنرمند معلمی است که در تأثیرگذاری او هیچ شک و تردیدی نیست؛ هنر اگر درست با قلب مخاطب بتواند ارتباط برقرار کند، تأثیرگذاری آن قطعی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه کسی موفق شود حق را زیبا به مردم معرفی بکند و غیرت دینی را در جان مردم بنشاند و مردم را شیفته حق کند این فقط از دست هنر بر می‌آید هنر مربی اصلی جامعه است.

یامین پور با اشاره به اینکه آثار هنری هیچ محدودیت زمانی برای تأثیرگذاری ندارند، بیان کرد: با ابزار هنر می‌توان دشوارترین مفاهیم را آموزش داد. هنر زبانی است که نژاد و قوم نمی‌شناسد و مخاطب آن بشریت و انسانیت است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری درباره هنر اشاره کرد و گفت: مفاهیم متعالی جبهه حق، باید به زبان هنر درآید و این طور هنری، باقی خواهد ماند. هنرمندان از این جهت که قلب و تخیل مردم را نسبت به آینده می‌سازند، معلمان و سازندگان آینده کشور هستند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی کشور بیان کرد: خانه هنر، قلب و جان انسان‌ها است؛ ما اگر ده‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد و حوزه هنری داشته باشیم ولی انسان هنرمند نداشته باشیم همه اینها جز خشت و تیرچه آهن نخواهد بود و خروجی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: چیزی که باید از آن مراقبت کرد جوشش و خروش و انگیزه است که از جان جوانان هنرمند می‌جوشد و تبدیل به یک اثر هنری می‌شود و البته این راه‌ها نیاز به یک مرشد هم دارد.

یامین پور بر مساله تربیت و آموزش در زمینه هنر تاکید کرد و گفت: باید تربیت و آموزش جدی گرفته شود و اگر حتی نیاز هم بود، باید برای این کار هنرمندان هجرت کنند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در پایان به افتتاح اولین دفتر هنر مردمی در شهرستان بشرویه اشاره و اظهار کرد: جوانان این شهر که نه انقلاب و نه دفاع مقدس را دیدند آنچنان از دفاع مقدس می‌گویند و آنچنان نسبت به مفاهیم انقلاب اسلامی هیجان دارند که باید در مقابل جوش و خروش انقلابی‌شان سر تعظیم فرود آورد.

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۰۷۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت