نمایش لات بازی در سریال های نمایش خانگی/ سقوط به دهه 40!

سرنا_اتفاق بسیار خطرناک در ساخت و تولید این قبیل از فیلم ها این است که کارکترهای ارازل اوباش و اصطلاحا «لات» در این داستان ها شخصیت منفور داستان نبوده و اتفاقا این افراد قهرمانان تاثیر گذار و محبوب در این فیلم ها هستند.

نمایش لات بازی در سریال های نمایش خانگی/ سقوط به دهه 40!

در شرایطی از جامعه امروز که به دلایل متعددی از جمله همه گیری ویروس کرونا، گرانی، فقرگسترده، بیکاری و غیره شاهد افزایش خشونت هستیم، دقیقا در همین روزهایی که فرهنگ با رویکرد انسان سازی و امید و آرامش باید به داد مردم برسد، شاهد تولید روزافزون سریال ها و فیلم های سینمایی که بیش از هرچیز خشونت و لمپن بودن به عنوان یک ارزش اجتماعی را نمایش میدهد، هستیم. آرمین فرامرزی در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: طی 8سال اخیر شاهد تولید هرچه بیشتر سریال ها و فیلم هایی با محتوای خشونت و کارکترهای ارازل و اوباش هستیم و این مسئله از فهم کارگردانان نشات میگرد که متاسفانه این روزها نگرش کارگردانان مستقیا تحت تاثیر فضای اینستاگرام است. این فعال سینما اظهار کرد: اتفاق بسیار خطرناک در ساخت و تولید این قبیل از فیلم ها این است که کارکترهای ارازل اوباش و اصطلاحا «لات» در این داستان ها شخصیت منفور داستان نبوده و اتفاقا این افراد قهرمانان تاثیر گذار و محبوب در این فیلم ها هستند، به گونه ای که حتی نام این سریال ها نیز برگرفته از نام اوباش های این فیلم هاست. وی با بیان اینکه نوجوانان به شدت تحت تاثیر و الگو گزینی از شخصیت های اوباش این فیلم ها قرار می گیرند که پیامد این اتفاق دامن زدن به افزایش نزاع ها و خشونت ها در سطح جامعه است و به بیانی دیگر بسیاری از فیلم های امروز سینمای ایران نمایش لات بازی است. فرامرزی با بیان اینکه متاسفانه سینمای ما امروزه یا رومی یا زنگی است، تصریح کرد: متاسفانه امروزه در ساخت سریال ها و فیلم های سینمایی تعادل برقرار نیست و انگار کلا طبقه متوسط در جامعه وجود ندارد؛ به نحوی که در نمایش ها یا شاهد ترویج اشرافی گری و زندگی های به شدت لاکچری هستیم یا شاهد داستان هایی با محور فقر و خشونت و نمایش لات بازی. این تهیه کننده افزود: این نگرش ها در ساخت فیلم هایی که نمایشگر زندگی افراد کم بضائت هستند، تا حدودی دروغ است، چراکه به مخاطب اینگونه القا می شود که افراد کم بضائت و ساکنان مناطق محروم لزوما اوباش هستند. فرامرزی یادآور شد: توجیه کارگردانان برای اینکه شخصیت های شرور در اکثر فیلم ها، افراد ساکن مناطق محروم اند، این است که گمان می کنند با این کار رنج طبقه محروم را به تصویر می کشند اما اساسا این فیلم ها غیر واقعی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۸۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت