تماشای «خط باریک قرمز» در تلویزیون

سرنا_مجموعه مستند «خط باریک قرمز» پس از موفقیت نسخه سینمایی آن در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی حالا در ۴۰ قسمت حدود ۴۰ دقیقه ای از شنبه ۸ خرداد ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

تماشای «خط باریک قرمز» در تلویزیون

مجموعه مستند داستانی «خط باریک قرمز» یکی از موفق‌ترین مستندهای چند سال اخیر در جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی بوده است. این اثر ضمن دریافت جایزه در جشنواره‌های داخلی، نامزد بهترین مستند آسیاپاسیفیک (اسکار آسیا اقیانوسیه) و اولین مستند برنده جایزه نت پک (استعداد آسیا اقیانوسیه) شدو پرجایزه ترین مستند سال ۱۳۹۸ و پر مخاطب ترین در سال ۱۳۹۹ بود.

فرزاد خوشدست، کارگردان این مستند با اشاره به سوژه متفاوت این فیلم مستند گفت: در سال 1395 که طرح اولیه "خط باریک قرمز" را با نام "آدم خوب آدم بد" نوشتم هرگز فکر نمی‌کردم به چنین ابر پروژه‌ای تبدیل شود و 5 سال تمام من را با خودش بکشد.

وی اضافه کرد: حتی زمانی که روز آخر فیلمبرداری بود و تأتر «خط باریک قرمز» در بخش بین المللی جشنواره سی و ششم تئاتر فجر روی صحنه رفت هم هرگز فکر نمی‌کردم که فیلم مستند سینمایی آن تا این حد موفق شود و مخاطب خارجی و داخلی را تا به این حد راضی کند و موفق‌ترین و پرجایزه‌ترین مستند سال 1398 شود.

این مستندساز ضمن تشریح بخش‌های مختلف این پروژه گفت: «خط باریک قرمز» ابر پروژه‌ای است که در دل خود تأتر تأثیرگذار با بازی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت دارد؛ از آن یک مستند سینمایی و مجموعه‌ای 40 قسمتی بیرون آمد که تبدیل به پکیجی بزرگ و شاید غیرقابل تکرار و نشدنی شده است. این اتفاق با دلخوری‌ها، قهر کردن‌های بی‌دلیل و شانه خالی کردن‌های یک سری مدیر همراه شد اما از حمایت مدیرانی بهره برد که تجربه، دانش و سوادشان در کمتر مدیری یافت می‌شود.

خوشدست ضمن تاکید بر تغییر نگاه و زندگی سوژه‌ها در مستند «خط باریک قرمز» گفت: این مستند نتیجه تلاش برای تغییر یک سری آدم است؛ از آدم بد به آدم خوب شدن که خوشبختانه این اتفاق یا معجزه به مدد هنر و هنرمندان رخ داد. آنهایی که در جامعه ما تغییر را به شکل دیگری جستجو می‌کنند بدانند که باید خود و نگاه مسموم و ناامیدانه‌شان را تغییر دهند. من با همراهی گروهی بی‌نظیر که در رأس آن دوست فرهیخته و صبورم توماج دانش بهزادی بود، راهی را رفتیم که خیلی‌ها به این راه و مسیر ما سنگ زدند ولی همراهان من با عشق و اعتقاد به هنر و ماهیت انسانی خود با کمترین دستمزد و با بیشترین گرفتاری پای این کار بودند.

کارگردان مستند «خط باریک قرمز» با اشاره به پخش این مجموعه از تلویزیون گفت: در راه تولید مستند «خط باریک قرمز» اتفاقات زیادی را شاهد بودیم که فرصت نبود آن را در نسخه سینمایی جا بدهیم، اما این اتفاقات با جزئیات بیشتر در مجموعه‌ 40 قسمتی که از این مستند آماده شده روایت شده است. این مجموعه از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۲۰۸۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت