بازگشت کتیبه‌های سنگی تاریخی به دامغان+ تصاویر

سرنا_رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از انتقال کتیبه‌های تاریخی سنگی شهرستان دامغان، از مخزن اشیاء تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به موزه تاریخ شهر دامغان خبر داد.

بازگشت کتیبه‌های سنگی تاریخی به دامغان+ تصاویر

مهدی قاسمی 11 خردادماه 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: 6 کتیبه سنگی تاریخی مربوط به شهرستان دامغان که در سال‌های گذشته با هدف حفظ و نگهداری، در مخزن اشیا تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نگهداری می‌شد، به موزه دامغان منتقل شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان به آماده‌سازی زمینه نمایش این الواح سنگی در موزه تاریخ شهر دامغان اشاره کرد و افزود: این کتیبه‌های تاریخی شامل لوح سنگی مسجد قدیمی چشمه‌علی دامغان، سنگ قدیمی مربوط به امامزاده میر مطهر دشت‌بو و سنگ‌های مرمر تاریخی متعلق به چشمه‌علی دامغان است.

قاسمی با بیان اینکه خوش‌نویسی و کتیبه‌نگاری در ادوار گذشته، تأثیر شگرفی بر اندیشه‌ها و باورهای جوامع داشته، افزود: سنگ‌نوشته‌ها و کتیبه‌ها یکی از مهم‌ترین ابزار تبلیغی در ادوار مختلف تاریخی به شمار می‌رفته که در آن‌ها به مباحث فرهنگی چون مذهب، سیاست، اخلاق و نام افراد اشاره شده است. .

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۸۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت