«فرندزِ» تازه؛ احضار خاطرات به مددِ ژل و بوتاکس

سرنا_سریال فرندز یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کمدی است که برای ده سال مهمان خانه‌های بسیاری از علاقه‌مندان شد و لبخند بر لب میلیون‌ها نفر آورد و همچنان طرفداران زیادی در سرار جهان دارد.

«فرندزِ» تازه؛ احضار خاطرات به مددِ ژل و بوتاکس
بالاخره قسمت ویژه‌ی «فرندز» منتشر شد و گردهمایی دوباره‌ی دوستان پس از ۱۷ سال با واکنش‌های ضد و نقیضی مواجه شده است، هر چند این قسمت امتیاز‌های خیلی خوبی دریافت نکرده، اما آیا کسی می‌تواند بی‌خیال آن همه خاطرات ریز و درشتی شود که با این سریال ساخته؟
قسمت ویژه بر اساس فیلم‌نامه‌ی مشخصی پیش نمی‌رود و بازیگران اصلی در نقش شخصیت‌های خود در سریال جلوی دوربین نرفته‌اند. قسمت ویژه‌ در قالب یک شو یک ساعت و چهل دقیقه‌ای ترکیبی جذاب است از نما‌های حضور بازیگران فیلم در کنار «جیمز کوردن» کنار فواره‌ی معروفِ عنوان‌بندی مجموعه. برخی دیگر از صحنه‌های گردهمایی دوباره‌ی راس، جویی، چندلر، ریچل، مونیکا و فیبی در مقابل چند تماشاگر فیلم‌برداری شده و برخی دیگر از سکانس‌های این قسمت در لوکیشن‌ها و صحنه‌های خاطره‌انگیز سریال و با حضور چند مهمان سرشناس رقم می‌خورند. در قسمت‌های دیگری از برنامه بازیگران جلسه فیلمنامه‌خوانی چند اپیزود را برگزار می‌کنند.
بسیاری از بینندگان این ویژه برنامه از اجرای «جیمز کوردن» بریتانیایی انتقاد کرده‌اند. یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد: «راهی هست که بتوان ویژه برنامه را بدون جیمز کوردن دید؟»کاربر دیگری می‌پرسد؟ «یک سؤال جدی: جیمز کوردن چه ربطی به سریال «فرندز» دارد؟ چرا او مجری ویژه برنامه دیدار مجدد بازیگران است؟» دیگری می‌نویسد: «باور نمی‌کنم که جیمز کوردن را مجری ویژه برنامه کرده‌اند. باعث می‌وشد از دیدن صرف نظر کنید.»از نظر بسیاری یکی از نکات جالب ویژه برنامه «فرندز» آنجایی بود که کودرو با لیدی گاگا ترانه «گربه بدبو» (Smelly Cat) را همخوانی کرد.
فرندز
آن‌طور که در قسمت ویژه گفته می‌شود فیلمبرداری این قسمت ویژه تنها در یک روز انجام شده و بازیگران اصلی یعنی چندلر، مانیکا، جویی، فیبی، ریچل و راس خبر نداشتند که دقیقا باید منتظر چه اتفاقی در آن باشند. به همین خاطر هم شاید بسیاری از بخش‌های این دورهمی شتاب‌زده به نظر می‌رسد. هیچ اشاره‌ای به جنجال شخصیت‌های اصلی مانند شکست‌های جویی، زندگی شخصی ستارگان سریال در این برنامه نشد. این ویژگی چندان بد به نظر نمی‌رسد، چون این برنامه دورهمی یک جور فانتزی و برنامه تلویزیونی بدون فیلمنامه بود. جز چند نفر با ماسک و حفظ پروتکل‌های بهداشتی، بیننده می‌توانست یادش برود که در دوره همه گیری این برنامه به تولید رسیده است.
این دروهمی بخش‌های تازه‌ای از دوستی ۶ بازیگر «فرندز» را به ما نشان داد؛ مثلا در بخشی از این دورهمی مشخص شد که دیوید شریمر در نقش راس و جنیفر انیستون در نقش ریچل مدت زمان طولانی به هم علاقه داشتند. شویمر اعتراف می‌کند: «فصل اول، من علاقه شدیدی به جنیفر داشتم. احساسات متقابلی وجود داشت. در مقطعی، علاقه شدیدی به هم داشتیم. اما مثل عبور دو کشتی بود، چون یکی از ما همیشه در رابطه دیگری بود؛ بنابراین ما هرگز از آن مرز‌ها عبور نکردیم. به آن احترام گذاشتیم.» انیستون تأکید می‌کند: «ما همه عشق و محبت خود برای یکدیگر را به شخصیت‌های راس و ریچل اختصاص دادیم» شویمر در بخش دیگری از ویژه برنامه به یاد می‌آورد: «به یکی دو سال اول فکر کردم، چطور ممکن است که همه ندانند ما به یکدیگر علاقه‌مند شده‌ایم؟» پری پاسخ می‌دهد: «ما می‌دانستیم.» کاکس موافقت می‌کند: «می‌دانستیم، بدون تردید!»
فرندز
بدون شک جذاب‌ترین بخش این دورهمی زمان‌هایی بود که این شش دوست که مشخصا ده سال فرندز عجیب‌ترین، جالب‌ترین و متفاوت‌ترین دهه زندگی آن‌ها بوده بایکدیگر صادقانه صحبت می‌کنند و احساسات زیبایی که نسبت به یکدیگر یا تماشاگران و خود «فرندز» دارند را به زبان می‌آورند.
دن فاینبرگ منتقد هالیوود ریپورتر درباره‌ی این قسمت ویژه نوشت: در این قسمت ۱۰۴ دقیقه شلوغی پیوسته را شاهد هستیم که مجموعه‌ای از لحظات خنده‌دار و احساسی را در خود جای داده است. اگرچه گردهمایی دوستان نمی‌تواند رضایت کامل هواداران این مجموعه را جلب کند، اما به طور کلی قادر است اغلب علاقه‌مندان به فرندز را سر شوق بیاورد.
همچنین ریچارد روپر منتقد شیکاگو سان-تایمز نوشت: بدون فیلم‌نامه و کمی شلخته، ولی همچنان راضی کننده و دلچسب… مانند تمام دیدار‌های صمیمی، بزرگترین جذابیت قسمت ویژه‌ی فرندز جمع شدن دوباره‌ی تمام این افراد پس از سال‌ها زیر یک سقف است.
کاربری با نام بلمونت در توئیتر خود نوشت: ‏قسمت ویژه فرندز غم زیادی داره نه واسه خود سریال و بازیگراش بیشتر به این فکر میکنم ۱۰، ۱۵ سال دیگه که پیرتر شدیم با دوستامون کجا هستیم و چیکار میکنیم حتی ممکنه چند سال یکبار هم همدیگه‌رو نبینیم ‏یا اصلا کی مرده و کی زندست.
فرندز
آریان دراما در توئیتر خود نوشت: ‏بنظرم بهتر بود توی "ویژه‌ برنامه‌ی فرندز" به‌جای سلبریتی‌هایی که کوچکترین ربطی به دنیای سیتکام‌ها ندارن، بازیگرهای اصلی سیتکام‌های معروف مثل بیگ‌بنگ تئوری، آفیس و HIMYM میومدن و از فرندز می‌گفتن. من نظر شلدون، بارنی و مایکل اسکات رو میخواستم، نه جاستین بیبر و ملاله یوسف‌زی!
‏رجینا فلان جی در توئیتر خود نوشت: دارم با صورتی خیس از اشک بعد از دیدن فرندز ریونین مینویسم:‏فرندز واسه ما سبک زندگیه. تداعی بهترین لحظه‌های عمرمونه. الگومونه. حال خوب کن روز‌های افسردگیمونه. دلیل بیدار شدنمونه.‏فرندز تکرار نشدنی‌ترین و بی‌نظیرترین سیت‌کام دنیاست! تا ابد
بلمونت در توئیتر خود نوشت:‏بهترین هنری که جاستین بیبر تونسته تو کل عمرش ارائه بده همین پوشیدن لباس سیب‌زمینی راس و راه رفتنش تو قسمت ویژه فرندز بود.
فرندز
حسن علیشیری در توئیتر خود نوشت: مطمئنم هیچ روانکاوی تو دنیا به اندازه‌ی ⁧‫#فرندز‬⁩ آدما رو از افسردگی نجات نداده...‏قسمتِ ویژه‌ی دورهمی بازیگرانِ فرندز بعد از ۱۷ سال، بهترین اتفاق برای فرندزبازها بود. معجونی از خنده و اشک و خاطره‌بازی.
فرین عاصمی در توئیتر خود نوشت: ریونیون_فرندز‬⁩ خیلی فوق‌العاده نبود واقعا. مقدار بوتاکس و پف و عمل زیبایی بازیگرا غم‌انگیزش می‌کرد. بعدش نشستم یه اپیزود از قدیمی‌هاش دیدم که بشوره و ببره.همیشه و در حالتی میشه به فرندز برگشت و دید، دوست داشت و خندید.
فرندز
سریال «فرندز» طی ۱۰ فصل و ۲۳۶ قسمت بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ توسط شبکه‌ی ان‌بی‌سی روی آنتن رفت. «فرندز» نظرات مثبت اغلب سریال‌دوستان و منتقدان را جلب کرد و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین کمدی موقعیت‌های تاریخ تبدیل شد؛ در مجموع ۶۲ نامزدی جایزه‌ی امی به دست آورد، فصل آخر این سریال بیش از ۵۲میلیون بیننده‌ی آمریکایی را پای تلویزیون کشاند و برخی از قسمت‌هایش به پرببیننده‌ترین قسمت‌های تلویزیونی در دهه‌ی ۲۰۰۰ تبدیل شد و در سال ۲۰۰۲ جایزه‌ی بهترین سریال کمدی از نظر امی به این مجموعه رسید. این سریال در فهرست ۵۰ سریال برتر تاریخ TV Guide در رده‌ی بیست‌ویکم جای گرفته و در فهرست ۵۰ سریال برتر تاریخ مجله‌ی امپایر هم رتبه‌ی هفتم را به خود اختصاص داده است.

منبع: برترین‌ها

کد مطلب: ۲۰۹۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت