توضیحی درباره خبر تخریب یک بنای تاریخی در بهبهان

سرنا_رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهبهان درخصوص خبر منتشرشده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها مبنی بر تخریب یک بنای تاریخی روبه‌روی مسجد گودچهک این شهر توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحی درباره خبر تخریب یک بنای تاریخی در بهبهان

کبری ابوعلی اظهار کرد: در دی ماه ۱۳۹۹ نیروهای گشت پایگاه حفاظت میراث فرهنگی بهبهان موضوع ریزش بخشی از دیوار خانه سعادت را به ما اطلاع رسانی کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهبهان ادامه داد: پس از بررسی‌هایی که در آن مقطع صورت گرفت مشخص شد دیوار حائل حیاط این خانه به دلیل بارندگی در کوچه آوار شده است که پس از پیگیری با زحمت بسیار توانستیم مالک این خانه را که ساکن تهران بود پیدا کنیم که او نیز اذعان داشت تماس‌های بسیاری از اهالی کوچه مبنی بر ایجاد مزاحمت ناشی از این آوار برای ساکنان محل، دریافت کرده است.

او افزود: از همین رو، شهرداری بهبهان توسط ابزار خود این آوار را به درون حیاط این خانه منتقل کرد و تصمیم بر آن شد تا به منظور جلوگیری از ریزش‌های احتمالی، در، پنجره‌ها و چهارچوب‌های بنا توسط تعدادی بلوک مقاوم‌سازی شود.

ابوعلی با بیان این که این خانه در بافت تاریخی بهبهان قرار دارد اما ثبت ملی نیست، تأکید کرد: باوجود این، خود بنا سالم است و فقط دیوار حائل حیاط خانه پنج ماه پیش در اثر بارندگی ریزش کرده بود.

او خاطرنشان کرد: کل این موضوع مربوط به دی ماه سال گذشته است و معلوم نیست این خبر در مقطع کنونی با چه هدفی منتشر شده است.

منبع: اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان

کد مطلب: ۲۰۹۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت