۲۱ ضربه چاقو به جامعه رسانه‌ای کشور

سرنا_انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران به دنبال حادثه اخاذی از محمد دلکش، عکاس خبری، بیانیه‌ای با عنوان «۲۱ ضربه‌ای که بر پیکر رسانه فرود آمد» منتشر کرد و خواستار شناسایی هر چه سریع‌تر عاملان این حادثه تلخ شد.

۲۱ ضربه چاقو به جامعه رسانه‌ای کشور

محمد دلکش، عکاس آژانس عکس تهران که روز پنجشنبه (۱۲ خردادماه) به منظور پوشش یک برنامه خبری قصد سفر به رامسر را داشت، در مسیر مورد اخاذی قرار می‌گیرد و دچار آسیب‌های جسمانی شدیدی می‌شود. این هم اینک عکاس بستری شده است.

در همین راستا، انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با این عکاس خبری، خواستار شناسایی هرچه سریع‌تر عوامل این حادثه شدند تا برای سایر فعالان رسانه‌ای چنین اتفاقاتی نیفتد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«خبر هولناک حمله به عکاس خبری که برای پوشش برنامه خبری عازم رامسر بود، جامعه عکاسی خبری کشور را در شوک و بهت سنگینی فرو برد. محمد دلکش از عکاسان باسابقه و خوشنام رسانه‌ای کشور در مسیر سفر کاری به رامسر که با توجه به محدودیت‌های ایجادشده به واسطه همهگیری کرونا با وسیله نقلیه بین شهری انجام شده بود، مورد حمله وحشیانه دزدان به ظاهر مسافرکش بین شهری و اصابت ۲۱ ضربه چاقو قرار گرفته و تمامی ابزار کاری او شامل دوربین و لنزها و گوشی همراهش به سرقت رفته است.

تعرض و سرقت از فعالان رسانه‌ای و بخصوصا عکاسان خبری که به اقتضای حرفه خود می‌بایست همیشه دوربین و تجهیزات عکاسی به همراه داشته باشند، با وجود اینکه تازگی ندارد ولی این حد از قساوت و حمله با چاقو و وارد کردن ۲۱ ضربه که هر کدام از آن ضربه‌ها می‌توانست اتفاق غیرقابل جبرانی را رقم بزند، اگر نگوییم بی‌سابقه که کم‌سابقه بوده و ممکن است در صورت عدم جدیت در پیگیری و برخورد با عاملین این اقدام وحشتناک برای هر کدام از فعالان رسانه‌ای اتفاق بیفتد.

انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران ضمن ابراز تاسف از حادثه‌ای که برای این عکاس خبری کشور پیش آمده است، از مقامات انتظامی استان انتظار دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن با ورود و پیگیری این حادثه هر چه زودتر عاملین حمله وحشتناک شناسایی و دستگیر شوند. چراکه هرگونه کوتاهی و عدم پیگیری در این مورد متجاوزان و دزدان را جسورتر خواهد کرد. بی‌تردید اینگونه تعرض‌های صورت گرفته خللی در تلاش فعالان رسانه‌ای کشور در جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشیدن به جامعه به عنوان بخشی از ارکان دموکراسی کشور به خصوص در این ایام حساس و تعیین کننده انتخابات ریاست جمهوری کشور، ایجاد نخواهد کرد، ولی همراهی و پیگیری ارگان‌های ذیربط امنیتی و انتظامی کشور می‌تواند تا حدود زیادی از تکرار این حوادث ناگوار جلوگیری کند.»

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۰۹۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت