عکسی تکان‌دهنده از عزاداری مادر یک معترض

سرنا_برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» در شبکه پرس تی‌وی، در تازه‌ترین قسمت، به بررسی تصویری از عزاداری مادر یکی از کشته‌شدگان اعتراض‌ها به لغو خودمختاری کوزوو اختصاص دارد.

عکسی تکان‌دهنده از عزاداری مادر یک معترض

«عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که در هر قسمت، یکی از تاثیرگذارترین و ماندگارترین عکس‌های تاریخ را مورد بررسی قرار می‌دهد، این بار عکسی را زیر ذره‌بین قرار داده که توسط ژرژ ماریون، عکاس فرانسوی از عزاداری یک مادر کوزوویی بر بالین فرزندش به نام نسیمی الشانی ثبت شده است. این عکس که در سال ۱۹۹۱ موفق به کسب جایزه «ورلد پرس فوتو» شد، شباهت زیادی به نقاشی‌های دوره کلاسیک دارد و همین مسئله باعث شده تا بسیار مورد توجه قرار گیرد. نسیمی الشانی در سال ۱۹۹۰ و در پی محدودیت‌هایی که دولت میلوشویچ برای محدود کردن استقلال کوزوو انجام داد، کشته شد.

عکسی تکان‌دهنده از عزاداری مادر یک معترض عکس از ژرژ ماریون

این برنامه ضمن واکاوی این عکس و تاثیرگذاری آن، نگاهی به تاریخچه جنگ بالکان به ویژه استقلال کوززو و نقش دیکتاتوری چون میلوشویج در مسیر محدود کردن استقلال کوزوو دارد. «عکس‌‎های تکان‌‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبان‌گردانی شده است. این برنامه روز جمعه ۲۱ خرداد ساعت ۰۴:۰۰ بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت ۱۱:۲۰، شنبه ساعت‌های ۲۲:۳۰،۱۵:۰۰،۰۹:۳۰ و یکشنبه ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۲۱۰۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت