روایت «سپید جامگان آسمانی» در رادیو سلامت

سرنا_برنامه «سپید جامگان آسمانی» که به تهیه کنندگی مرجان قندی از رادیو سلامت پخش می شود، روایتی از مجاهدت و ایثار سپیدپوشانی است که در عنفوان جوانی پا در میدان جنگ گذاشتند.

روایت «سپید جامگان آسمانی» در رادیو سلامت

مرجان قندی تهیه کننده برنامه در این باره گفت: گرچه از سال های دفاع مقدس گذشته اما حماسه ها و دلاوری ها آن مقطع تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار باقی مانده است. به همین دلیل برنامه «سپید جامگان آسمانی» با این محوریت روانه آنتن می شود و ما در این برنامه به جامعه پزشکانی می پردازیم که همگام با سایر اقشار جامعه و رزمندگان راهی جبهه های حق علیه باطل می شدند.

وی ادامه می دهد: این برنامه کاری از گروه سلامت روان رادیو سلامت است که روز جمعه ۲۸ خرداد ماه به زندگی زنده یاد سیدعلی خالقی دماوندی فوق تخصص جراحی ستون فقرات و سید عباس پاک نژاد جراح عمومی می‌پردازد که از جمله پزشکانی بودند که برای ادای دین، هجدهم مهرماه ۱۳۵۹ راهی آبادان شدند و در بدو ورود به اسارت نیروهای بعث عراق در آمدند. از آنجایی که رژیم بعث عراق پزشکان و خلبانان ایرانی را به بندهای انفرادی منتقل و اسامی آنها را به صلیب سرخ اعلام نمی کرد متاسفانه شش سال از سرنوشت این عزیزان اطلاعی در دست نبود.

این برنامه روزهای جمعه هر هفته از ساعت ۱۳:۲۰ پخش می‌شود.

منبع: روابط عمومی رادیو سلامت

کد مطلب: ۲۱۰۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت