چرا مدیران سینما و تلویزیون حواسشان به واکسن هنرمندان هست اما متولیان تئاتر نه؟!

سرنا_کانون کارگردانان و انجمن تهیه‌کننده-کارگردانان در نامه‌ای مشترک به رییس‌جمهور خواستار واکسیناسیون عوامل پروژه‌های سینما، نمایش خانگی و تلویزیون شدند و این در حالی است که اداره‌کل هنرهای نمایشی به عنوان متولی تئاتر کشور، هیچ‌گونه درخواستی در این زمینه نداشته است.

چرا مدیران سینما و تلویزیون حواسشان به واکسن هنرمندان هست اما متولیان تئاتر نه؟!

کانون کارگردانان سینمای ایران و انجمن تهیه‌کننده- کارگردانان سینما در نامه‌ای مشترک از رئیس جمهور خواستار واکسیناسیون تمامی عوامل پروژه‌های سینما، نمایش خانگی و تلویزیون بدون هرگونه تبعیض شدند. این در حالی است که اداره‌کل هنرهای نمایشی به عنوان متولی تئاتر کشور، هیچ‌گونه درخواستی در این زمینه نداشته است.

طبق اعلام روابط‌عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران در بخشی از این نامه چنین آمده است:

«به استحضار می‌رساند تاکنون ۲ نامه از طرف خانه سینما و اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران، در خصوص ضرورت و فوریت انجام واکسیناسیون اهالی سینما، حضور وزیر محترم بهداشت و رییس ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شده که متاسفانه برای هیچکدام پاسخ درخور و مناسب دریافت نشده است.

صنوف مختلف سینما برای تعطیل نشدن این هنرصنعت و تأمین محتوای تصویری در تلاشند و طبیعتا عدم فعالیت‌شان، بیکاری و به دنبالش مشکلات اقتصادی مضاعفی را به این عزیزان و خانواده‌هایشان تحمیل خواهد کرد اما اقتضائات ذاتی این حرفه، تعامل و همکاری نزدیک و نفس به نفس هنرمندان با یکدیگر، مانعی بر سر راه رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

اینک و در این مجال؛ اعضای دو صنف «انجمن صنفی کارفرمایی کارگردانان سینمای ایران» و «مجمع کارگردان- تهیه‌کنندگان سینما» بدین‌وسیله از آن مقام عالی تقاضا دارند که در چارچوب برنامه ملی استقرار و گسترش واکسیناسیون کرونا، دستور فرمایید که وزارت محترم بهداشت، افراد حاضر در پروژه‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی صداوسیما و نمایش خانگی در حال ساخت و همچنین بیماران خاص و زمینه‌ای عضو خانه سینما را با هماهنگی تشکل‌های صنفی مربوطه مانند اقدام شایسته واکسیناسیون پاکبانان عزیز و نامه‌رسان‌های امانت‌دار پست را خارج از نوبت‌های مرسوم (اولویت سنی)، در فهرست واکسینه‌شوندگان دارای اولویت و ضروری منظور دارند.»

این نامه در خصوص لزوم واکسیناسیون اهالی دنیای تصویر، در حالی نوشته شده است که متولیان تئاتر کشور، علی‌رغم بازگشایی سالن‌ها و روی صحنه بودن تئاتری‌ها، هیچ واکنشی در خصوص لزوم واکسینه‌شدن این هنرمندان نداشته‌اند.

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۲۱۱۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت