آخر هفته به کدام گالری ها برویم؟

سرنا_با افزایش شمار مبتلایان به کرونا، سایه سنگین تعطیلی و کساد بر بسیاری مشاغل افکنده شد. این روزها اما با بهتر شدن شرایط، بسیاری از گالری‌ها فعالیتشان را به صورت حضوری از سر گرفته‌اند.

آخر هفته به کدام گالری ها برویم؟

البته برخی از گالری‌ها نیز همچنان در فضای مجازی فعالیت می‌کنند یا تعطیل هستند.

در همین راستا، این گزارش مروری دارد بر برخی از نمایشگاه‌هایی که به صورت مجازی و حضوری در این روزها در حال برگزاری هستند.

*******

۲ نمایشگاه نقاشی در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های علی صادقی روز جمعه (۲۸ خردادماه) در گالری اُ به نمایش گذاشته می‌شود و تا هشت تیرماه نیز ادامه دارد.

همچنین نمایشگاه انفرادی عکس، چیدمان آیدین باقری با عنوان «کُلَّه سِر» در همین تاریخ در گالری طبقه دوم برگزار می‌شود.

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ فراهم است.

گالری ٱ در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ واقع شده‌ است.

از نقاشی‌های علی صادقی

سال‌های خشک در گالری والی

نمایشگاه گروهی «سال‌های خشک» تا اول تیرماه در گالری والی برگزار است.

در این نمایشگاه آثار سپهر انوری، درسا بسیج، عاطفه ترمشیر، فاطمه ترمشیر، سهیل راد، فربد فروان و آنیتا هاشمی مقدم ارائه شده است.

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ فراهم شده است.

گالری والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده است.

«تماشاگه» در گالری پروژه‌های آران

نمایشگاه گروهی نقاشی «تماشاگه» با آثاری از پریسا حجازی و منیژه حجازی تا چهار تیرماه در گالری پروژه‌های آران برقرار است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آماده است: «موقعیت غیرواقعی در این تجربه مشترک، توالی تکراری وقایع تاریخی به هم می ریزد و روزگار کهن و معاصر در هم تنیده می‌شوند. در این مجموعه آثار، ارتباط بین عناصر محسوس و واقعی به گونه‌ای به تصویر درمی‌آید که موقعیت غیرواقعی آفریده شده، الهام‌بخش معانی نمادین باشند. نیروهای اسرارآمیز آدم‌ها، حیوانات، گیاهان و اشیا را از همه سو در بر می‌گیرند.»

امکان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ فراهم شده است.

گالری «پروژه‌های آران» در خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، شماره ۵، ورودی حیاط واقع شده است. این گالری روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه تعطیل است.

زمین بازی در زیرزمین دستان

نمایشگاه انفرادی «زمین بازی، جایی که ماده و مداخله با هم ملاقات می‌کنند» با آثاری از شیوا یوردخانی تا چهارم تیرماه در گالری زیرزمین دستان برگزار است.

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ وجود دارد.

گالری زیرزمین دستان در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ واقع شده است.

آرتیبیشن؛ آثاری در ابعاد کوچک

نمایش کالکشنی از آثاری در ابعاد کوچک روز جمعه (۲۱ خردادماه) در گالری آرتیبیشن افتتاح می‌شود و تا ۳۰ خردادماه نیز ادامه دارد. این گالری با همکاری هنرمندان و مجموعه‌داران، آثاری با سایز کوچک را جمع‌آوری کرده و به نمایش گذاشته است.

بازدید از این نمایشگاه با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر خواهد بود و علاقه‌مندان این آثار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به آدرس خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینۀ ارشاد، نرسیده‌به همت، گل‌نبی(غرب)، میدان احمدی‌روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا(قندی)، پلاک ۶، گالری آرتیبیشن بروند.

همچنین نمایشگاه برای افرادی که در قرنطینه به سر می‌برند، به صورت آنلاین و همزمان با افتتاحیه دایر خواهد شد.

۵ نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه‌های «مرزی برای دیدن»، «زیبایی در جنگ»، «رویداد هنری فاصله»، «نگاهی دیگر» و «مرثیه‌ای برای یک رویا» این روزها در گالری‌های خانه هنرمندان ایران برقرار است.

نمایشگاه «مرزی برای دیدن» شامل ۳۲ طراحی چاپ دستی و کلاژ است و آثاری از سارا کاوه نقاش را دربرمی‌گیرد که از ۲۱ تا ۳۱ خرداد در گالری «میرمیران» برگزار است. «زیبایی در جنگ» نیز عنوان نمایشگاه عکسی از فاطیما حسینی در گالری «ممیز» است.

همچنین نمایشگاه «رویداد هنری فاصله» نیز به همت گروه «سفر هنر» و با موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی در شرایط شیوع بیماری کرونا در گالری‌های «نامی» و «بهار» میزبان علاقه‌مندان است. نمایشگاه عکس «نگاهی دیگر» نیز با آثاری از ندا شیرازی در گالری‌ «تابستان» دایر خواهد بود.

نمایشگاه ابراهیم برفرازی، هنرمند نقاش نیز با عنوان «مرثیه‌ای برای یک رویا» شامل منتخبی از ۶ مجموعه او و ۵۴ اثر فیگوراتیو و پرتره با محوریت به تصویر کشیدن چهره اشخاص در مرزی میان واقعیت و رویا با تعبیر خالق آن است.

بازدید از نمایشگاه‌های خانه هنرمندان ایران از ۲۱ تا ۳۱ خرداد از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای عموم علاقه‌مندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

موزه هنرهای معاصر تهران؛ «نهان بر عیان» و «پرسونا»

نمایشگاه «نهان بر عیان» و «پرسونا» این روزهای در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار است.

به گفته شهریار حاتمی، کیوریتور نمایشگاه «نهان بر عیان»، این نمایشگاه پژوهشی را درباره نگارگری ایران در موزه هنرهای معاصر تهران نشان می‌دهد. این نمایشگاه مساله تاریخ دیدن در نقاشی ایران است و اینکه هنر ایران از چه ریشه گرفته است که ریشه اصلی هنر ایران از علم است. این پژوهش بر آرای ریاضی‌دانان ایرانی متکی است و تشریحی بر ۱۲۰ نسخه مصور در دوره زمانی ۳۰۰ سال نقاشی ایران است که با نگاره‌های نسخه جامع التواریخ رشیدی(۷۰۷ه.ق) آغاز می شود و با شاهنامه مشهور به شاه عباسی (۱۰۰۶) پایان می‌یابد.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۷ شهریورماه، همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.

همچنین نمایشگاه «پرسونا» با ۲۸ اثر یا هفت مجموعه اثر از اندی وارهول، هنرمند آمریکایی تا سوم مرداد ماه در گالری شماره ۶ موزه هنرهای معاصر برقرار است.

اثر ۱۰ لته‌ای از مجموعه پرتره مائو و همچنین اثر ۱۰ لته‌ای دیگری از سوپ‌های کمپبل که از جمله آثار معروف این هنرمند در نقد سرمایه داری به شمار می‌رود، در سالن اصلی گالری به نمایش گذاشته شده‌اند. در ادامه نیز آثار دیگری از این هنرمند همچون «خودکشی»، «ژاکلین کندی»، «سرخ‌پوست»، پرتره‌ای از مرلین مونرو و ... به نمایش گذاشته‌ شده است.

گالری آب/‌انبار؛ «شب آباد»

نمایشگاه انفرادی نقاشی «شب آباد» با آثاری از بیژن اخگر تا ۱۸ تیرماه در گالری آب/انبار برقرار است.

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۹ فراهم شده است.

گالری آب/انبار در دروازه دولت، خیابان انقلاب، خیابان خاقانی، کوچه روشن منش، پلاک ۲ واقع شده است.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۱۱۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت