ثبت انتخابات ایران بر کاغذ روزنامه های جهان

سرنا_نگاه بسیاری از روزنامه‌های امروز جهان به انتخابات ریاست جمهوری در ایران است و هر کدام با نگاهی متفاوت به گمانه‌زنی پرداخته‌اند.

ثبت انتخابات ایران بر کاغذ روزنامه های جهان

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

برخی اخبار امروز (۲۵ خردادماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ «اکونومیست»، نشریه انگلیسی با عکس‌هایی از تجمع مردم برای شرکت در رقابت‌ها و خبرهایی به انتخاب مردم از میان چهار نامزد، پرداخته است.

_ «لوفیگارو» و «لوموند»، روزنامه‌های فرانسوی در گزارش‌هایی به انتخابات رئیس‌جمهوری ایران پرداختند.

_ «نیویورک تایمز آمریکا» نیز نوشته است: ایران برای انتخاب رئیس‌جمهوری تازه، به پیش شتافت.

_ «آسوشیتدپرس» نوشته است: ایران، با انتخاب چهره‌ای تازه به انتخابات رو آورد.

_ «یو اس ای تودی» از سوی دیگر در گزارشی با عنوان «استقلال سیاه»، نوشته است: روز استقلال سیاهان یا روز آزادسازی فدرالی در آمریکا، برای آزادسازی آفریقایی‌هایی که به بردگی گرفته شده بودند، در ۱۹ ژوئن جشن گرفته می‌شد. اما هرگز روز رسمی در تقویم آمریکا نبود. اکنون جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا آن را به عنوان روز قانونی، روز تعطیل در آمریکا امضا کرد. روز آزادی برده‌ها در ۱۸۶۵ در تگزاس آمریکا. جشن روز رهایی؛ روزی که معنای آزادی را برای همه آمریکاییان نداشت.

_ نگاه روزنامه فرانسوی «لوموند» به ارمنستان است. این روزنامه در گزارشی با عنوان «ضعیف اما محبوب»، نوشته است: نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان مجبور به برگزاری انتخابات زودرس بود که تن نداد. نخست وزیری که پس از جنگ با آذربایجان و شکست در آن، سخت تضعیف شد، اما نظرخواهی‌های تازه می گوید او هنوز محبوب است.

_ کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی می‌گوید: پیونگ یانگ باید آماده گفت‌وگو یا مقابله با واشنگتن باشد. مارین لوپن، سفر انتخاباتی‌اش را برای رئیس جمهوری آینده فرانسه، در کت دازور به پایان برد.

_ «وال ستریت جورنال» نیز نوشته است: آمریکا و اروپا در آستانه اتحاد برای رودررویی با روسیه و چین هستند. دیدار جو بایدن با وعده گسترش مبادلات صنعتی و همکاری در زمینه‌های فناوری با اروپا برای آماده‌سازی غرب در رقابت با چین و روسیه، سبب برداشتن این گام شد.

* از حاشیه خبرها:

گاردین در گزارشی با عنوان «عمر جاویدان» نوشته است: سالخوردگی قابل توقف نیست؛ دانش بشری نمی‌تواند مانع گذر عمر و سالخوردگی بشود. این نگاه بخش دانش روزنامه گاردین است. پژوهشگران در آخرین یافته‌های خود می‌گویند دانش بشر، نمی‌تواند روند گذر عمر را مانع شده، یا آن را کند سازد. پژوهش تازه می‌گوید: نامیرایی و جاودانگی دیگر موضوعی افسانه‌ای است. بشر قادر نیست تا همیشه، زنده بماند. پژوهش تازه می‌گوید پس از صرف یک میلیارد دلار و دهه‌ها کوشش در این راه، آن هم به کمک هوش مصنوعی و همه تجهیزات ابر فناوری، هیچ راهی برای مانع شدن از گذر عمر و متوقف کردن سالخوردگی، یافت نشد.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۱۱۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت