اجرای پرفورمنس «پاییز باغ ایرانی»/ باغ‌های تهران از بین می‌روند!

سرنا_محسن حسینی اعلام کرد در پاییز سال جاری پرفورمنسی را با عنوان موقت «پاییز باغ ایرانی» که به باغ‌های ایرانی و تخریب آن‌ها می‌پردازد، اجرا خواهد کرد.

اجرای پرفورمنس «پاییز باغ ایرانی»/ باغ‌های تهران از بین می‌روند!

محسن حسینی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های جدید خود در سال ۱۴۰۰ گفت: زمستان سال گذشته درباره اجرای «از قمر تا قمر» در مجموعه تئاتر شهر صحبت کرده بودیم ولی این اثر که به دوره مشروطه و زنان هنرمند می‌پردازد و حدود ۱۴ ماه است که روی آن کار می‌کنیم، نیازمند بودجه بالایی است.

وی یادآور شد: برای حضور در این نمایش که یک تئاتر ملی است، با گلاب آدینه، رویا نونهالی، افشین هاشمی، سیروس همتی و مجید رحمتی گفتگو کرده‌ام ولی باید بودجه نمایش مشخص باشد تا بتوان با این عزیزان قرارداد منعقد کرد. من هیچوقت راضی به این نیستم که بدون قرارداد بازیگران را درگیر پروژه کنم.

حسینی اظهار امیدواری کرد بودجه تولید نمایش «از قمر تا قمر» تأمین شود تا این اثر بزرگ تئاتری روی صحنه برود.

وی در ادامه به اجرای یک پرفورمنس در کافه گالری «ریشه» در پاییز سال جاری اشاره کرد و توضیح داد: سالهاست که درگیر موضوع باغ ایرانی هستم؛ باغ‌هایی که متأسفانه در شمال شهر تهران و همچنین شهرهای دیگر بودند و به مرور زمان از بین رفته و جای خود را به خیابان‌های شلوغ و برج‌های مسکونی داده‌اند.

این کارگردان تئاتر افزود: در گفتگویی که با آوا شیرجعفری مسئول پروژه‌های هنری گالری «ریشه» داشتیم قرار شد پرفورمنسی را در پاییز سال جاری با نام موقت «پاییز باغ ایرانی» اجرا کنم که آثار شارل بودلر و سهراب سپهری از دستمایه‌های تولید این پرفورمنس هستند.

حسینی در پایان سخنان خود تأکید کرد: بعد از اجرای پرفورمنس «دیوار غربی شرقی» که سال ۹۸ در حافظیه شیراز اجرا شد، پرفورمنس «پاییز باغ ایرانی» پرفورمنس بزرگ دیگری است که اجرا خواهم کرد.

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۱۲۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت