شادی کرم رودی: هزینه تولید فیلم کوتاه ۴ برابر شده است

سرنا_شادی کرم رودی کارگردان فیلم کوتاه بیان کرد با افزایش ۴ برابری هزینه تولید فیلم کوتاه، تولید در این حوزه بسیار سخت شده است.

شادی کرم رودی: هزینه تولید فیلم کوتاه ۴ برابر شده است

شادی کرم رودی کارگردان فیلم کوتاه و بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به فیلم کوتاه «هرگز، گاهی، همیشه» که به تازگی به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم «فرایبورگ» سوئیس راه یافته است، گفت: این فیلم کوتاه دوم من به شمار می‌رود که در ۱۵ دقیقه و در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. «هرگز، گاهی، همیشه» درباره دختری است که از رازی درباره خواهر کوچک خود آگاه می‌شود و باید تصمیمی درباره این راز بگیرد.

وی ادامه داد: این فیلم یک درام اجتماعی است که شخصیت محور است و برای اولین بار در جشنواره بوسان در سال ۲۰۲۰ به نمایش گذاشته شده است.

این کارگردان جوان با اشاره به اینکه به زودی سومین فیلم کوتاه خود را نیز جلوی دوربین می‌برد، تاکید کرد: در نظر دارم تا در سال‌های آینده در عرصه سینمای بلند نیز قدم بردارم. مساله این است که ساخت فیلم کوتاه نسبت به گذشته بسیار سخت‌تر شده است.

وی ادامه داد: هزینه تولید حتی در فیلم کوتاه نیز افزایش پیدا کرده است، همچنین عوامل مورد نظر معمولاً سر پروژه‌های سریالی هستند و به سختی می‌توان عوامل پشت صحنه و جلوی صحنه را پیدا کرد و همین مساله تولید را سخت می‌کند.

کرم رودی گفت: متاسفانه در حال حاضر حمایت از تولید فیلم کوتاه بسیار سخت شده است و در چنین شرایطی که کرونا باعث شده است تولید سخت‌تر شود، نیاز است تا انجمن فیلم کوتاه بیشتر از قبل هوای بچه‌های فیلم کوتاه را داشته باشند. چرا که هزینه تولید برای فیلم کوتاه تقریباً ۴ برابر شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه، هرسال در جشنواره‌های جهانی، فیلم‌های کوتاه ایرانی موفق تر از فیلم‌های بلند است و معمولاً موفقیت‌های خوب و حضور پررنگ و درخشانی داشته است، به همین دلیل معتقدم باید از این پتانسیل استفاده کرد.

این بازیگر که در حال حاضر در سریال شبکه نمایش خانگی «مردم معمولی» به کارگردانی رامبد جوان حضور دارد، بیان کرد: این روزها فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار، «بی رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری را در نوبت اکران دارم.

وی تاکید کرد: این را باید بگویم که بازیگری و کارگردانی ۲ مسیر متفاوت و موازی هستند که هرکدام ارزش خودشان را برای من دارند و سعی می‌کنم با برنامه‌ریزی مناسب به هردو مورد برسم.

بازیگر فیلم سینمایی «ماهی و گربه» درباره تجربه نقش آفرینی خود در شبکه نمایس خانگی ادامه داد: «مردم معمولی» یک فرمت جدید در سریال سازی در ایران است، به همین دلیل چند قسمت اول این مجموعه هزینه این شد که بتوانیم جای خود را در بین مخاطبان پیدا کنیم. خوشبختانه در چند قسمت اخیر بازخوردهای خوبی چه درباره «مردم معمولی» چه درباره نقش خودم و دیگر بازیگران داشته‌ایم.

کرم رودی در پایان گفت: در حال حاضر چند پروژه برای بازی به من پیشنهاد شده است، اما با توجه به اینکه درگیر پروژه «مردم معمولی» هستم، پذیرش برای بازی در این پروژه‌ها که اکثراً پروژه‌های شبکه نمایش خانگی است، به بعد از پایان «مردم معمولی» موکول می‌شود.

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۱۳۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت