این چند سلبریتی، مشکلات سلامتی دارند

سرنا_هنرمندان این مقاله یا برای تمام عمر و یا در بخش‌های مهمی از زندگی‌شان با مشکلات مزمن سلامتی دست و پنچه نرم کرده‌اند و تسلیم شدن هرگز در میان گزینه‌هایشان جایی نداشته است.

حتما شما هم مانند هر ایرانی دیگری از اهمیت زیاد سلامتی و داشتن بدن سالم از بزرگترهایتان شنیده‌اید و حتما پس از تجربه اولین بیماری جدی درک کرده‌اید چرا همیشه تنها آرزوی والدینتان سلامتی بوده است. البته بیماری‌های مزمن و انواع معلولیت‌ها در کنار ناخوشایندی‌ها و محدودیت‌های زیاد برای بسیاری از انسان‌ها به دلیل مضاعفی برای جنگیدن بدل می‌شود.

هنرمندان این مقاله یا برای تمام عمر و یا در بخش‌های مهمی از زندگی‌شان با مشکلات مزمن سلامتی دست و پنچه نرم کرده‌اند و تسلیم شدن هرگز در میان گزینه‌هایشان جایی نداشته است.

لیدی گاگا

چند سال پیش بود که این خواننده به شدت محبوب از درگیریش با فایبرومایالجیا (Fibromyalgia) پرده برداشت. حتما می‌پرسید فایبرومایالجیا چیست؟ یک بیماری مزمن که برای فرد مبتلا در کنار احساس درد در سرتاسر بدن، عوارضی، چون گرفتگی عضلات، مشکلات خواب، اختلال در تمرکز و احساس خستگی زیاد به همراه دارد.

سلبریتی‌هایی با مشکلات سلامتی

طبق مقاله مجله کازموپولیتن لیدی گاگا اولین بار در مستند ۲۰۱۷ نتفلیکس (Gaga: Five Foot Two) درباره درگیری با این اختلال و تاثیر منفی این موضوع روی زندگی روزانه‌اش صحبت کرده است. در آن زمان کنسرت برزیل این خواننده لغو شد و لیدی گاگا به جای سن به دلیل احساس درد بیش از حدِ تحمل، به بیمارستان مراجعه کرد.

مایکل جی فاکس

بیشتر مردم دنیا او را به نام شخصیتش در فیلم علمی تخیلی و نوستالژیک بازگشت به آینده (Back To The Future) یعنی مارتی مک‌فلای می‌شناسند و جالب است بدانید مایکل به شدت مشغول بهره بردن از شهرتش برای کار‌های انسان‌دوستانه است.

سلبریتی‌هایی با مشکلات سلامتی

این بازیگر مشهور در سال ۱۹۹۸ از ابتلایش به بیماری پارکینسون مطلع شد و از آن پس به مدافع و سخنگوی افراد درگیر با این بیماری تبدیل شده است. دو سال پس از آگاهی از بیماری، مایکل بنیاد مایکل جی فاکس را راه‌اندازی کرد که در حال حاضر بزرگترین بنیاد غیرانتفاعی حامی تحقیقات مربوط به بیماری پارکینسون در جهان است.

سلنا گومز

سلنا گومز از آن دسته از هنرمندانیست که هم برای سال‌ها در شبکه دیزنی نمادِ محبوب کودکان بوده است و هم در بزرگسالی به ستاره‌ای به شدت پرطرفدار تبدیل شده است. سلنا در سال ۲۰۱۵ از ابتلایش به بیماری لوپِس آگاه شد و در همان زمان روند درمان از طریق شیمی‌درمانی را آغاز کرد. جالب است بدانید در آن زمان بسیاری از طرفدارانش دلیل غیبت سلنا را اعتیادش به مواد مخدر می‌دانستند و در همان حال خواننده محبوب پاپ مشغول مبارزه‌ای دردناک با بیماری لوپِس بوده است.

سلبریتی‌هایی با مشکلات سلامتی

سلنا گومز به بیلبورد می‌گوید:" بله دلیل واقعی غیبت و کار نکردنم، درمان بیماریم بود و وقتی کامنت‌های طرفدارانم را می‌دیدم می‌خواستم فریاد بزنم و بگویم که مشغول درد کشیدن در شیمی‌درمانی هستم و خواهش کنم که مرا ناآگاهانه قضاوت نکنید. " لوپس یک بیماری و اختلال در سیستم ایمنی بدن است. در این بیماری سیستم ایمنی به اشتباه به بافت‌ها و ارگان‌های بدن حمله می‌کند. سلنا گومز در سال ۲۰۱۷ برای کاهش پیشرفت بیماری مجبور به دریافت یک کلیه شد.

ارلاندو بلوم

ارلاندو بین طرفداران فیلم‌های علمی تخیلی حسابی مشهور است و نقش‌هایش در دو سری فیلم فوق‌العاده ارباب حلقه‌ها ودزدان دریایی کارائیب برای او شهرت ابدی به همراه داشته است. هرچند که ماجرای تولد فرزند مشترک او و کیتی پری توجهات رسانه‌ای زیادی برای او به همراه داشت، اما در مورد معلولیتی که از کودکی باعث آزار این هنرمند می‌شد، حرفی زده نشد. ارلاندو بلوم به دایسلکسیا (Dyslexia) مبتلاست که با نام معلولیت آموزشی هم شناخته می‌شود. کودکان مبتلا به این اختلال بخصوص در یادگیری خواندن و نوشتن دچار مشکل می‌شوند.

سلبریتی‌هایی با مشکلات سلامتی

ارلاندو بلوم به انستیتوی ذهن کودک (Child Mind Institute) درباره فایده این بیماری چنین می‌گوید:" این هدیه (دایسلکسیا) من را وادار کرد که هرچیزی را از عقب به جلو، از جلو به عقب، از درون به بیرون و خلاصه به طور کامل بیاموزم و همین تلاش مضاعف همیشگی باعث شد که هرگز شعری را فراموش نکنم و یا ترس از استیج به سراغم نیاید. "

جی‌جی حدید

همین تازگی‌ها مشخص شد که مدل سابق ویکتوریا سیکرت هم مخفیانه با مشکلات سلامتی دست و پنجه نرم می‌کرده است. جی‌جی به بیماری هاشیموتو مبتلاست ودر این سال‌ها مهمان‌های ناخوانده‌ای، چون خستگی غیرعادی، سخت شدن تمرکزو ریزش شدید مو را تحمل می‌کرده است. هاشیموتو عموما برای مبتلایان، اختلال در وزن به همراه دارد و هرچند که بیشتر آن‌ها به سمت افزایش وزن می‌روند، این موضوع برای جی‌جی برعکس بوده است.

سلبریتی‌هایی با مشکلات سلامتی

جی‌جی درباره این دوران به اِلِه می‌گوید:" سوخت و ساز بدنم در آن زمان به سرعت تغییر می‌کرد. در حال حاضر دو سال است که برای این بیماری مربوط به غده تیروئیدم دارو مصرف می‌کنم و به همین دلیل مایل به کاهش وزن برای نمایش ویکتوریا سیکرت نبودم. "

لیل وین

هرچند که لیل وین از مشهورترین رپر‌های جهان به حساب می‌آید و حتی شاید طرفدارانش او را بزرگترین رپر تاریخ بدانند، اما افراد کمی از درگیری لیل وین با بیماری صرع باخبر هستند.

سلبریتی‌هایی با مشکلات سلامتی

به این موزیسین موفق در یک زمان آنقدر حملات تشنجی دست می‌داده است که نزدیکان و خانواده‌اش قادر به تحمل آن نبودند. لیل وین با ادبیات همیشگی‌اش به ایستگاه رادیویی Power ۱۰۶ می‌گوید:" شما از هیچ بخشی از زندگی من خبر ندارید. بله من زمان زیادی را در حملات صرع و تشنج گذرانده‌ام و این اولین، دومین، سومین، چهارمین، پنجمین، ششمین و یا هفتمین تشنج من نبوده است. "

دنیل رادکلیف

انگار برای جادوگر‌ها هم مانند ما آدم‌های عادی معلولیت وجود دارد. دنیل رادکلیف که تقریبا همه دنیا او را به خاطر نقش هری پاتر در اقتباس سینمایی از مجموعه رمان خانم رولینگ می‌شناسند، تمام عمرش با دیسپراکسیا مبارزه می‌کرده است. دیسپراکسیا یک اختلال عصبی است که مانع رشد مهارت‌های حرکتی کودک می‌شود.

سلبریتی‌هایی با مشکلات سلامتی

" در آن زمان مدرسه یک جهنم تمام عیار بود چراکه من در هیچ فعالیتی بهتر از بقیه نبودم و هیچ خبری از یک استعداد فوق‌العاده نبود. " طبق صحبت دنیل رادکلیف با شبکه ABC، مدرسه تا پیش از ورود تهیه‌کننده‌های هالیوودی مانند یک جهنم ماند، اما پس از آن و انتخاب شدن دنیل، همه‌چیز خیلی زود بهتر شد.

منبع: برترین ها

کد مطلب: ۲۱۳۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت