«دیلیپ کومار» چهره افسانه ای بالیوود و سلطان تراژدی سینمای هند درگذشت

سرنا_«دیلیپ کومار» چهره افسانه ای بالیوود و سلطان تراژدی سینمای هند در سن 98 سالگی درگذشت.

«دیلیپ کومار» چهره افسانه ای بالیوود و سلطان تراژدی سینمای هند درگذشت

گاردین نوشت: «دیلیپ کومار» که یکی از چهره های اصلی سینمای پس از استقلال کشور هند محسوب می شد، پس از یک دوره طولانی بیماری در بیمارستانی در شهر بمبئی و در سن 98 سالگی درگذشت و خانواده و دوستان او نیز مرگ این ستاره سینمای هند را تائید کردند.

او که به عنوان سلطان تراژی در سینمای بالیوود شناخته می شد، چهره ای محبوب در میان نسل های مختلف مخاطبان سینمای محسوب می شود و یکی از اولین بازیگران متد هندی در اواخر دهه 1950 میلادی بود و مدعی بود که پیش از «مارلون براندو» از این متد استفاده کرده است.

«ناراندا مودی» نخست وزیر هند یکی از اولین چهره هایی بود که به درگذشت «دیلیپ کومار» واکنش نشان داد و در پیامی نوشت: «او به عنوان یک افسانه سینمایی جاودان خواهد ماند که با درخشش بی همتای خود، مخاطبان نسل های مختلف را مسحور خود می کرد. درگذشت او، فقدانی برای جهان فرهنگی ماست».

«دوادس»، «عصر جدید»، «رام و شام»، «مادهوماتی» و «مغل اعظم» مهم ترین فیلم های «دیلیپ کومار» طی بیش از پنج دهه فعالیت هنری محسوب می شود. فیلم «مغل اعظم» که در سال 1960 اکران شد به فروش 15 میلیون روپیه دست یافت و همچنان یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای بالیوود محسوب می شود.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۱۳۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت