اعتراض نقاش دفاع مقدس به شایعه مرگش!!!/ آنکس که مُرده من نبودم

سرنا_محمدرضا قادری، هنرمند نقاش درباره اشتباهی که در اعلام خبر درگذشتش به جای هنرمندی دیگر در برخی رسانه‌ها رخ داد، توضیحاتی ارائه کرد.

اعتراض نقاش دفاع مقدس به شایعه مرگش!!!/ آنکس که مُرده من نبودم

محمدرضا قادری هنرمند نقاش دوران دفاع مقدس، مشهور به «حاج قادری» با اشاره به خبر درگذشت یک هنرمند هم‌نام خود و رخ دادن یک اشتباه در مخابره این خبر گفت: از دو روز پیش تماس‌های مکرری با من گرفته می‌شود که پس از آنکه خودم تلفن را پاسخ می‌دهم با واکنش عجیب تماس گیرندگان مواجه می‌شوم! ماجرا از این قرار است که ۳ روز پیش، اشتباهاً در سایت بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح خبر درگذشت محمدرضا قادری با عکس، رزومه و تصویر کارهای من منتشر می‌شود و این در حالی است که این تنها یک هم‌نامی بوده که باعث این اشتباه شده است.

وی توضیح داد: در واقع من محمدرضا قادری فینی هستم اما به دلیل تشرف مکرر به مکه و حضور در جبهه‌ها و خلق آثار بسیار از پرتره شهدا در قالب نقاشی‌های دیواری انقلابی، به حاج قادری مشهور هستم و مرحوم محمدرضا قادری نیز هنرمند گرافیستی بود که البته ما از وجود هم از سال‌ها پیش با خبر بودیم. ما هر دو از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودیم و حتی گاهی فیش‌های حقوقی ما به اشتباه تحویل‌مان می‌شد اما به دلیل تفاوت فضا و سطح کاری، من شناخته شده‌تر از آن مرحوم بودم و تقریباً در سراسر ایران من را می‌شناسند، کما اینکه تماس‌های این چند روز هم از شهرهای مختلف کشور است.

قادری همچنین گفت: این رویداد برای من بسیار تعجب برانگیز است، چرا که وقتی متوجه درج آن خبر اشتباه شدم با بخش هنرهای تجسمی بنیاد روایت تماس گرفتم و مراتب اعتراضم را مطرح کردم و حتی با مسئول آنجا تلفنی صحبت کردم که پس از بررسی‌هایشان، عکس بنده را از خبرشان برداشتند. هرچند که در ابتدا به من گفتند که اشتباه شده و بابت آن از من عذرخواهی کردند اما کماکان رزومه من که در خبر فوت آن مرحوم منتشر شده، همچنان روی سایت‌شان درج شده و این در حالی است که دیگر کسی پاسخگوی من نیست.

وی در ادامه بیان کرد: اما ماجرا به اینجا ختم نشد و بخش خبری تلویزیون هم گزارشی را مبنی بر فوت من با عکس من و تصویر کارهایم و اشاره به رزومه من پخش کردند که این کار تبعات بسیاری داشت و باعث نگرانی طیف وسیعی از اقوام و دوستان من در سراسر کشور شد. حتی در مواردی بعد از آنکه با من تماس گرفتند با لحن بسیار بدی از انتشار این خبر و منتشرکنندگانش انتقاد کردند.

این هنرمند پیشکسوت انقلابی در پایان گفت: سوال من اینجا است که فرض کنیم بعد از چهل و دو سال فعالیت هنری در سطحی که زبانزد است، یک اشتباه صورت پذیرفته و منجر به درج اطلاعات نادرستی در یک سایت شده است اما اولاً چرا بعد از تماس من درصدد اصلاح آن و حتی اطلاع رسانی در مورد اصل خبر برنیامدند، در حالی که حتی پیام‌های متعددی از مراکز مهمی در مورد درگذشت من منتشر شده است!؟ چرا در تلویزیون و رسانه‌های رسمی و یا فضای مجازی هنوز کسی همچون من را نمی‌شناسد و ابتدا در مورد صحت خبر پیگیری نمی‌کند و بعد اقدام به انتشار آن کند؟ چرا در طول این مدت هیچکس تصریح نکرده که این عکس و رزومه به اشتباه برای فرد دیگری منتشر شده است؟ این وضعیت واقعاً دلسرد کننده و ناراحت کننده است.

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۱۴۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت