جنازه رضا شاه کجاست ؟

جنازه رضا شاه در شهرری کشف شد. جنازه رضا شاه در شهرری بعد از 70 ساله کشف شد. جنازه رضا شاه مومیایی شده بود. جنازه رضا شاه بعد از کشف در شهرری به جای دیگری منتقل شد. جنازه رضا شاه مانند دیگر مردگان دفن شده است.

هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار شهر ری درباره مومیایی رضاشاه گفته بود :این جسد هم مثل مردگان دیگر است و فرقی نمی‌کند. مرده‌ای بوده که پیدا شد و دفن شده، الان مدتهاست که از این مسئله گذشته است.

به گزارش رکنا، وقت نداریم یک مرده‌ای که حالا پیدا شده را اینقدر پیگیری کنیم.این همه هر روز در کشور می‌میرند ضرورتی ندارد که جست‌وجو کنم قبر هر کدام کجاست.این جسد هم مثل مردگان دیگر است و فرقی نمی‌کند.

تا آنجایی که من اطلاع دارم آن را در جای مناسبی دفن کردند.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر هم گفته بود : مسوولان آستان این جنازه را دوباره در محل کشف دفن کرده‌اند تا کارشناسان سازمان میراث فرهنگی درباره سرنوشت آن نظر دهند. «احتمالا» جسد پیدا شده، جسد رضاشاه است.

محفظه، هنگام کار کارگران در «باغ توتی» آرامگاه عبدالعظیم پیدا شد و همان زمان، با نیروی انتظامی تماس گرفته می‌شود.

شکافتن این محفظه به‌سختی انجام شد… هنگام حفر آن برخی بناها و ساختمان‌های آستان می‌لرزید اما بالاخره کارگران موفق شدند و ما بعدا فهمیدیم که این محفظه بتنی همان محل جنازه رضاشاه بوده است..

برای دفن رضاشاه، جسد او را داخل محفظه‌ای بتنی گذاشته بودند، اما با اعتراض روحانیان مبنی براین‌که این روش با شرع مطابقت ندارد، رفتند و خاک آوردند و کف محفظه بتنی ریختند. سپس در عمق بسیار زیاد و به فاصله‌ای اندکی از هشت‌ضلعی مقبره به خاک سپردند.

منبع: رکنا

کد مطلب: ۲۱۶۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت