کوچ «آقای مجری» از سیما جدی‌تر شد/ حکم علی عسکری تمدید می‌شود؟

سرنا_داغ شدن گمانه‌زنی درباره جایگزین‌های علی عسکری، و اجرای ایرج طهماسب در شبکه نمایش خانگی در هفته جاری جنجال فراوان به پا کرد.

کوچ «آقای مجری» از سیما جدی‌تر شد/ حکم علی عسکری تمدید می‌شود؟

چهره هفته؛ عبدالعلی علی عسکری

حدود پنج سال پیش در ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ حکم انتصاب عبدالعلی علی عسکری برای ریاست سازمان صداوسیما صادر شد و علی عسکری بر مسند مهمترین سازمان رسانه‌ای کشور که گاهی از آن به عنوان تریبون نظام جمهوری اسلامی ایران تعبیر می‌شود تکیه زد.

طی سال‌های حضور وی در این جایگاه بارها به دلیل حواشی و جنجال‌های تلویزیونی که بواسطه شبکه‌های اجتماعی به سرعت در جامعه بازتاب پیدا می‌کرد خبرهایی به عنوان تغییر رئیس صداوسیما و در پی حاشیه‌های بعدی جنجال‌های سازمان در همین شبکه‌ها منتشر می‌شد.

کوچ «آقای مجری» از سیما جدی‌تر شد/ حکم علی عسکری تمدید می‌شود؟

خبرهایی که تقریباً سالی یک بار جایگزینی برای ریاست صداوسیما تعیین می‌کرد و تنها یکی دو بار آن هم به شکل غیررسمی تکذیب شد.

جدال بر سر ریاست سازمان صداوسیما گاه به نامه‌نگاری‌های تند و تیزی هم از طرف مدعیان امر نسبت به این رسانه منجر شده اما باز هم هیچ نتیجه قطعی و روشنی در بر نداشته است.

حالا در آستانه عبور از بازه پنج ساله تنور طرح جانشینان احتمالی رییس صداوسیما یک بار دیگر داغ شده است و این بار هم این گزینه‌ها به رسانه‌های رسمی‌تر هم کشیده شده است. گزینه‌های مطرح شده معمولاً هم ثابت هستند و گاهی هم میان آنها نام‌هایی بی ارتباط با پیشینه و سوابق لازم برای چنین پستی مطرح می‌شود. سید محمد حسینی از وزیران ارشاد، صفار هرندی و رحمانی فضلی از گزینه‌هایی بودند که در همین چند وقت یک بار دیگر نامشان در گمانه زنی‌های رسانه‌ای تکرار شد.

البته علی عسکری همچنان که گفته شد، هیچ گاه واکنش رسمی و صریحی نداشته است و سکوت او و این فضاسازی رسانه‌ای حتی می‌تواند منجر به تمدید حکم ریاست علی عسکری برای پنج سال دیگر هم باشد.

اتفاق هفته؛ انتشار فهرست مجوزهای شبکه خانگی

چند روز پیش فهرست کاملی از پروانه‌های ساخت ارشاد برای آثار سینمایی و غیرسینمایی منتشر شد که طی آن همه پروانه ساخت‌هایی که برای آثار نمایشی، ترکیبی، سریال، مستند و فیلم‌های ویدئویی برای شبکه نمایش خانگی دریافت شده بود اطلاع رسانی شد. ضمن اعلام این فهرست سازمان سینمایی در یک اقدام پیش بینی نشده و خودجوش علاوه بر مجوزهایی که برای آثار سینمایی و غیرسینمایی صادر می‌کند فهرست کاملی حتی از متقاضیان ساخت اثر در شبکه خانگی را هم منتشر کرد که طی از آن حضور چهره‌های جدید مثل ایرج طهماسب در شبکه خانگی و یا حتی آثار جدید کارگردانان در این مدیوم پرده برداشت.

این اتفاق البته پس از مصاحبه خبرگزاری مهر با وحید فرهمند قائم مقام رییس ساترا رخ داد. سازمان تنظیم و مقررات صوت و تصویر فراگیر یا ساترا پیش از این به مجوزها و تنظیم گری محتوا و ساختار پلتفرم‌ها و وی او دی‌ها در زمان انتشار می‌پرداخت و در مصاحبه با خبرگزاری مهر به صراحت از یک اتفاق جدید یعنی ارائه پروانه ساخت به آثار سریالی برای وی او دی‌ها خبر داده بود و حتی اعلام کرد که دیگر پروانه ساخت ارشاد برای وی او دی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند.

کوچ «آقای مجری» از سیما جدی‌تر شد/ حکم علی عسکری تمدید می‌شود؟

اخبار و نکاتی که طی این مصاحبه مطرح شد در چند روز اخیر به سوژه برخی از رسانه بدل شد و مورد قضاوت و ارزیابی‌های مختلفی قرار گرفت. حتی علی اصغر پورمحمدی که توسط فرهمند نامش به عنوان رییس شورای محتوایی ساترا برای بازبینی و نظردهی درباره فیلمنامه‌های سریال‌ها مطرح شده بود طی مصاحبه‌ای حضور خود را به طور ضمنی در این شورا تکذیب کرد. پس از این مصاحبه یکی از اتفاقات همین لیست منتشر شده از طرف سازمان سینمایی بود که طی آن متقاضیان در نوبت شورای پروانه ساخت را هم اعلام کرده بود که از جمله آنها نام برخی آثار بود که جنبه خبری پیدا کرد و تاکنون مطرح نشده بود.

در میان این آثار، نام ایرج طهماسب برای ساخت یک برنامه ترکیبی جلب توجه کرد. ایرج طهماسب که سال‌ها با کلاه قرمزی و بعد مجموعه‌های «کلاه قرمزی» که عروسک‌های مختلفی به آن اضافه شدند نوستالژی چند نسل را رقم زد حالا قرار است اجرای یک برنامه اینترنتی را بر عهده بگیرد و مایه حسرت خیلی از دوستدارانش شد.

نام طهماسب البته همزمان با «همرفیق» با اجرای شهاب حسینی چند باری به عنوان یکی از اعضای تیم محتوایی این برنامه به صورت غیررسمی مطرح شد حتی با انتشار قسمت‌های پایانی هم باز هم در خبرهایی غیررسمی نام به او به عنوان مجری فصل جدید همین برنامه یعنی «همرفیق» گمانه زنی شد. حالا نام او در این فهرست به عنوان مجری برنامه «مهمونی» آمده است که اتفاقاً تهیه کننده این برنامه هم حسن خدادادی پور است که تهیه کنندگی «همرفیق» را هم به عهده داشت.

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۱۴۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت