اکتسابی: اکران آنلاین در شرایط کرونا غنیمت است

سرنا_کارگردان مستند «جستجوگران پارسه» معتقد است اکران آنلاین مستندها، در کنار برپایی جلسات نقد و بررسی می‌تواند فضایی تازه برای سینماگران حوزه مستند به وجود بیاورد.

اکتسابی: اکران آنلاین در شرایط کرونا غنیمت است

فرشاد اکتسابی گفت: ما فیلمسازها نمایش فیلممان در سالن‌های مملو از تماشاگر را دوست داریم. نمایش فیلم در سالن سینما، باعث می‌شود با تماشاگر در ارتباط باشیم، حس او نسبت به فیلم را درک کرده و واکنش‌هایش را ببینیم. به همین دلیل، شاید هیچ چیز جای اکران در سینما را برای سازنده فیلم نگیرد. سال‌های پیش در جشنواره «سینماحقیقت» پس از نمایش فیلم، جلسه نقد و بررسی هم برگزار می‌شد که ارزش افزوده داشت و جذاب بود.

این کارگردان ادامه داد: اما نمایش آنلاین در شرایطی که در دو سال اخیر با آن مواجه بوده‌ایم یک امکان تازه برای ارتباط با مخاطب و غلبه بر فضایی است که شیوع ویروس کرونا به آن دامن زده است. برای مستندسازها، این دو سال، به سختی و تلخی گذشت. اکران آنلاین و استمرار در نمایش مستندها از طریق پلتفرم‌ها می‌تواند بخشی از این دشواری‌ها را جبران کند.

کارگردان «دنیای درون» افزود: تجربه خوب اکران آنلاین در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» امیدوارکننده است. بازدیدها نشان‌دهنده استقبال دوستداران سینمای مستند از نمایش فیلم‌ها به شیوه برخط بود. زمانی که جشنواره، فیزیکی برگزار می‌شد فقط تهرانی‌ها می‌توانستند فیلم‌ها را ببینند اما در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» مخاطبان سراسری بودند و این، امتیاز بزرگی برای سینمای مستند است.

کارگردان «گذراز غبار» ادامه داد: شاید بهترین شکل این است که همزمان با اکران آنلاین، فرصتی برای نمایش فیلم‌ها در سالن سینما هم فراهم شود. از سویی دیگر،امیدوارم با بهبود شرایط و تسریع روند واکسیناسیون پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» از این دو امکان مفید استفاده کرده وهم فیزیکی و هم آنلاین برگزار شود. می‌توان در کنار نمایش آنلاین فیلم‌ها، جلسه نقد و بررسی اثر را هم به شکل آنلاین برگزار کرد. استفاده از نقدهای منتقدان و دیدن کامنت‌ها و نظر تماشاگران این مستندها برای فیلمسازان مهم است.

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۲۱۶۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت