تلاش برای تبدیل تهران از معبر به مقصد/تحول در ساختار ستاد گردشگری

سرنا_رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: قصد داریم تهران را از معبر به مقصد تبدیل کنیم به همین دلیل به بهانه‌های مختلف تلاش می‌ کنیم تا گردشگران ترغیب شوند، از شهرمان بازدید کنند.

مهدی سیف به خبرنگار مهر گفت: طرح ۵ شنبه های بدون خودرو را اجرا می کنیم این طرح هر هفته به صورت رایگان در چندین مسیر برگزار می شود و در ادامه طرح پرسه گردی نوروز بوده است. هر کسی که مایل به همراهی در این تورها باشد می تواند از یک جای مشخص همراه با راهنمای گردشگری چتردار شود و از آنجا به مناطق دیدنی تهران برود. ما میخواهیم تا مردم بخشی از اوقات خود را به گردش در تهران اختصاص دهند.

وی در ادامه بیان کرد: در روزهای یکشنبه نیز برنامه های عصرانه به وقت گردشگری را داریم که در موزه رضاعباسی برگزار می شود در این برنامه نیز موضوعات گردشگری با علاقه مندان و با حضور اساتید در میان گذاشته می شود به عنوان مثال یک روز درباره گردشگری و سینما و روز دیگر درباره خوراک در تهران صحبت می کنیم.

در روزهای سه شنبه هر هفته نیز فعالان گردشگری را به مقاصدی از تهران می بریم که کمتر شناخته شده است و این انگیزه ا در آنها ایجاد می کنیم که خودشان تور به این مقاصد ببرند. این افراد یا تورلیدر هستند و یا مدیران گردشگری در مناطق. بازدید از فضاهایی که به طور معمول در دستور کار نیز را مد نظر داریم .

سیف افزود: همچنین با سازمان میراث فرهنگی توافق کرده ایم که برخی از مراکز مانند موزه ها در تورهای گردشگری ستاد رایگان شود. این اتفاق در موزه فرش و موزه ابگینه افتاد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران همچنین درباره تبدیل ستاد گردشگری به سازمان گردشگری در شهرداری نیز گفت: لایحه آن تقریبا در حال نهایی شدن است. ایجاد ساختار به معنای فربه شدن سازمان نیست. بلکه حوزه نفوذ ما را افزایش می دهد تا به گردشگری به شکل سازمان یافته تر وارد شویم.

وی همچنین درپاسخ به این سوال که آیا سازمان گردشگری می تواند در حوزه هایی که ممکن است به گردشگری لطمه بزند نیز ورود کند یا خیر گفت: اگر این اختیارات در اساسنامه سازمان وارد شود، می توانیم.

منبع: مهر

کد مطلب: ۱۰۲۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت