کارگردان پدرخوانده: خجالتی هستم و به زنان نزدیک نمی‌شوم

کارگردان ۸۵ ساله «پدرخوانده» به اتهامات آزار جنسی با عوامل «مگالوپلیس» واکنش نشان داد.

کارگردان پدرخوانده: خجالتی هستم و به زنان نزدیک نمی‌شوم

«فرانسیس فورد کاپولا» در مصاحبه با «نیویورک تایمز» به اتهام آزار جنسی با بازیگران «مگالوپلیس»  واکنش نشان داده و می‌گوید با لمس دیگران میانه‌ای ندارد چون «خیلی خجالتی» است.

این فیلمساز که بودجه ۱۲۰ میلیون دلاری «مگالوپلیس» را شخصاً تأمین کرده پیش‌تر گفته بود استودیوهای بزرگ هالیوود نگرانند روش غیرمرسوم تولید و پخش پروژه او موفقیت‌آمیز باشد و به همین علت این شایعه‌ها را چند روز پیش از اکران فیلم در جشنواره کن مطرح کرده‌اند. او از سوی منابع ناشناس «گاردین» متهم شده است که سعی کرده عوامل زن را روی زانوی خود بنشاند و در صحنه فیلمبرداری یک کلوب شبانه آن‌ها را ببوسد.

کاپولا به «نیویورک تایمز» می‌گوید: «احساساتم را بروز نمی‌دهم. خیلی خجالتی هستم.» او اضافه می‌کند: «مادرم به من می‌گفت که اگر به یک زن نزدیک شوی، یعنی به او بی‌احترامی کرده‌ای، من هم بدون شک به دخترانی که به آن‌ها علاقه پیدا می‌کردم بی‌احترامی نمی‌کردم.»

«نیویورک تایمز» می‌نویسد کاپولا تأیید می‌کند که تصویری از او در حال بوسیدن یکی از «دختران» روی گونه در زمان فیلمبرداری «مگالوپلیس» وجود دارد: «آن زن را از وقتی نه ساله بود می‌شناسم.»

 

«دارن دمتره» تهیه‌کننده «مگالوپلیس» پیش از کاپولا در برابر این اتهامات حمایت کرده و گفته بود: «صحنه کلوب تئاتری فیلم را طی دو روز فیلمبرداری کردیم و فرانسیس در اطراف صحنه قدم می‌زد تا فضای آن را با بغل کردن و بوسیدن عوامل و بازیگران پس‌زمینه روی گونه بسازد. با این روش الهام بخشیدن و ایجاد فضای کلوب که برای فیلم بسیار مهم بود کمک می‌کرد. از هیچ‌گونه شکایت آزار یا بدرفتاری در طول فیلمبرداری پروژه آگاه نشدم.»

کاپولا کمتر از یک ماه پس از مرگ همسرش برای اکران «مگالوپلیس» در جشنواره کن حضور پیدا کرد. آن فیلم چندین نقد منفی دریافت کرد اما برخی از منتقدین جسارت کاپولا را ستایش کردند. «آبری پلازا» بازیگر «مگالوپلیس» از سوی دیگر به «ددلاین» می‌گوید کاپولا نیازی به دفاع او ندارد: «به نظر من [شایعه‌ها] مضحک بودند. حاضرم تمام قد از فرانسیس دفاع کنم، اما او نیازی به دفاع من ندارد.»

کاپولا پس از اکران فیلم در کن به «ایرمیل» گفته بود: «واقعاً احساس می‌کنم نابخشودنی است که به فیلمی حمله کنید چون طبق قوانین هالیوود بازی نمی‌کند، با نقل قول کردن از منابع ناشناسی که شاید در اکران فیلم حضور نداشتند یا شاید حتی وجود نداشته باشند.» او اضافه می‌کند: «کسب‌وکار بی‌رحم و بی‌معنایی است.»

 

منبع: سینما اعتماد
کد مطلب: ۳۷۵۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت