معرفی ده فیلم برتر درباره هنرمندان و نقاشان مشهور

نمی­توان هنرمند بود و در جستجوی تماشای هنر نبود؛ هنر هیچ­وقت نتوانست تنها یک شغل باشد، چرا که همیشه با روح و روان هنرمند آمیخته شده و ذهن بیننده را به خود مشغول می­سازد. به همین دلیل دیدن فیلم درباره هنرمندان راه حل مناسبی برای ارضای روحیه هنری و پاسخ به تمنای چشمان برای تماشای زیبایی محسوب می­شود.

معرفی ده فیلم برتر درباره هنرمندان و نقاشان مشهور

اگر هنرمند هستید یا به هنر علاقه دارید و می­خواهید با بیشتر با جامعه لطیف هنری آشنایی پیدا کنید، دیدن فیلم درباره نقاشان و هنرمندان می­تواند شما را به سمت و سویی که می­خواهید سوق دهد. افزون بر این­ها، کشف زندگی­ هنرمندان مشهور و محبوب، راهکار مناسبی برای کنکاش نهایت راه هنر است. البته که سرنوشت هر فرد بسته به شرایط و تلاش او متفاوت است، اما با تماشای فیلم درباره هنرمندن می­توانید با چالش­ها و اتفاقاتی که ممکن است در این مسیر تجربه کنید، آشنا شوید. به بیانی دیگر صنعت هنر آن­قدر گسترده شده است و مورد توجه بشریت قرار گرفته که تا کنون تعداد زیادی از فیلم­های برتر سینمای جهان به ژانر هنر و نقاشی اختصاص داده شده است. از این رو می­خواهیم در ادامه این مطلب به نقد و بررسی فیلم درباره هنرمندان بپردازیم تا شما نیز با مطالعه و بررسی این مقاله و دانلود فیلم از سایت کاران مووی لذت بیشتری ببرید.

معرفی ده فیلم برتر درباره هنرمندان و نقاشان مشهور - تصویر 2

مودیلیانی (Modigliani) – 2004

در فیلم مودیلیانی بازیگر توانمند و قهار، اندی گارسیا در نقش آمدئو مودیلیانی بازی می‌کند و زندگی پرشور و در عین حال پرآشوب او در فیلمنامه پخته و قابل تأمل مودیلیانی، مورد بررسی قرار می­گیرد. همچنین با تمرکز بر رقابت وی با هنرمند همکارش پابلو پیکاسو و رابطه عاشقانه‌اش با ژان هبوترن با بازی السا زیلبرشتاین، می­توان درام فوق­العاده­ای را از صحنه­های هنری مشاهده کرد. ناگفته نماند که این فیلم فضای پر جنب و جوش صحنه هنری مونپارناس پاریس را در اوایل قرن بیستم به تصویر می­کشد.

فریدا (Frida) – 2002

فیلم فریدا به شرح زندگی فریدا کالو می­پردازد، از ازدواج پر فراز و نشیب او با هنرمند همکارش دیگو ریورا (با بازی آلفرد مولینا) تا مبارزه او با دردهای جسمی و روحی و.. سخن می­گوید. فریدا به عنوان یکی از بهترین فیلم درباره هنرمندان به زیبایی آثار هنری نمادین کالو و نقش او به عنوان یک نماد فمینیستی را به تصویر می­کشد. خوب است اشاره کنیم که بازی سلما هایک در نقش فریدا مورد تحسین گسترده قرار گرفته و نامزدی اسکار بهترین بازیگر زن را برای او به ارمغان آورد.

پای چپ من (My Left Foot) – 1989

فیلم زیبا و قابل تأمل پای چپ من داستان واقعی الهام بخش کریستی براون، هنرمند و نویسنده ایرلندی را روایت می­کند که با فلج مغزی شدید متولد شده است. دانیل دی-لوئیس در نقش براون، بازی قابل توجهی را ارائه می­دهد و مبارزات و پیروزی­های او را در حالی که یاد می­گیرد خود را از طریق هنر و نویسندگی خود بیان کند، عمدتاً با استفاده از پای چپ خود، هنر را به معنای واقعی به رخ می­کشد. این فیلم برنده جوایز متعددی از جمله دو جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

آندری روبلف (Andrei Rublev) – 1966

فیلم زیبا و تحسین­برانگیز آندری روبلف به کارگردانی آندری تارکوفسکی، فیلمساز تحسین شده روسی، از لحاظ بصری خیره کننده و کاوشی عمیق فلسفی در هنر، ایمان و دوره تاریخی پرآشوب روسیه قرون وسطی بسیار قابل پیشنهاد است. این فیلم به بخش‌هایی تقسیم می‌شود که هر کدام قسمت‌های مختلفی از زندگی آندری روبلف، نقاش نمادین روسی را به تصویر می‌کشند. همچنین آندری روبلف به دلیل فیلمبرداری چشمگیر و مضامین عمیق وجودی خود توانسته شهرت زیادی کسب کند.

آقای ترنر (Mr. Turner) – 2014

آقای ترنر به عنوان یکی از بهترین یلم درباره نقاشان، نگاهی اجمالی به زندگی ترنر، یکی از بزرگترین نقاشان منظره بریتانیا دارد. تیموتی اسپال در نقش ترنر، اجرای فوق‌العاده‌ای را در این فیلم ایفا می­کند که پیچیدگی‌های شخصیت هنرمند، از جمله تعهد او به هنر، ویژگی‌های عجیب و غریب و زندگی شخصی غیرمتعارفش را به تصویر می‌کشد. همچنین این فیلم بینشی از روند خلاقیت ترنر و تکامل او به عنوان یک هنرمند در قرن 19 را به درستی ارائه می­کند.

باسکیت (Basquiat) – 1996

فیلم باسکیت یک درام زندگینامه­ای به کارگردانی جولیان اشنابل، زندگی ژان میشل باسکیا، هنرمند بانفوذ آمریکایی را به نمایش می­گذارد که به سبب نقاشی­های دیواری و نئواکسپرسیونیستی­اش (نوهیجان نمایی: یک جنبش هنری در زمینه هنرهای تجسمی) در صحنه هنری دهه 1980 نیویورک شناخته شده است. به طور خلاصه این فیلم به شهرت باسکیا، مبارزه او با اعتیاد و روابطش با هنرمندان دیگر از جمله اندی وارهول می­پردازد.

بر دروازه ابدیت (At Eternity’s Gate) – 2018

بر دروازه ابدیت نیز یک درام زندگینامه­ای فوق­العاده به کارگردانی جولیان اشنابل، بر سال­های پایانی زندگی ونسان ونگوگ تمرکز دارد و مبارزات او با بیماری روانی و بینش هنری او را به تصویر می­کشد. همچنین ویلم دافو اجرای قدرتمندی را در نقش ون گوگ ارائه می­دهد که آشفتگی عاطفی و نبوغ خلاق هنرمند را به بهترین شکل ممکن به تصویر می­کشد.

پولاک (Pollock) – 2000

فیلم پولاک به کارگردانی و بازی اد هریس، یک فیلم زندگینامه­ای در رابطه با زندگی نقاش آمریکایی جکسون پولاک، یکی از چهره­های کلیدی در جنبش اکسپرسیونیستی انتزاعی است. این فیلم به بررسی تکامل هنری پولاک، زندگی شخصی پر فراز و نشیب او و مبارزه او با اعتیاد به الکل می‌پردازد. شایان ذکر است که بازی اد هریس در نقش پولاک، نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد را برای او به ارمغان آورده است.

چشمان بزرگ (Big Eyes) – 2014

بدون چشمان درشت یا چشمان بزرگ یکی از بهترین آثاری است که می­توانید در قالب فیلم از هنر ببینید و متوجه دزدی­های هنری و سختی­های این راه شوید. این فیلم به کارگردانی تیم برتون، داستان واقعی مارگارت و والتر کین را روایت می­کند که بر استعداد هنری مارگارت در نقاشی پرتره­های کودکان با چشمان درشت و نقش بحث برانگیز والتر در گرفتن اعتبار برای کارش تمرکز دارد. بر همین اساس این فیلم مضامین یکپارچگی هنری، هویت و کالایی شدن هنر را بررسی می­کند. در این فیلم امی آدامز و کریستوف والتز به ترتیب در نقش مارگارت و والتر کین بازی می­کنند.

رامبرانت (Rembrandt) – 1936

رامبرانت به کارگردانی الکساندر کردا، فیلمی بیوگرافیک درباره زندگی نقاش چیره دست هلندی رامبرانت ون راین است. این فیلم زندگی هنری و شخصی و روابط او با حامیان، همکاران و عزیزان رامبرانت را مورد نقد قرار می­دهد. خوب است اشاره کنیم که چارلز لاتون اجرای به یاد ماندنی را در نقش رامبرانت ارائه می­دهد که شور و پیچیدگی هنرمند را برای این جایگاه به تصویر می کشد.

در نهایت خوب است ذکر کنیم که هنر بی­پایان است و عرصه فیلمسازی نیز از هنر ساختن خسته نمی­شود؛ بنابراین اگر به ژانر فیلم درباره هنرمندان و نقاشان علاقمند هستید، کافیست سینمای هنر را دنبال کنید تا روز­به­روز با بازی شگفت­انگیز بازیگران حیرت­زده شوید.

کد مطلب: ۳۷۵۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت