شکستن رکورد گران‌ترین طلاق تاریخ؛ حاکم دبی ۷۳۰ میلیون دلار به پرنسس هیا می پردازد/ عکس

بر اساس حکم دادگاهی در انگلیس، حاکم دبی باید ۵۵۰ میلیون پوند معادل ۷۳۰ میلیون دلار به همسر خود پرنسس هیا و فرزندانش بپردازد و بدین ترتیب جدایی حاکم دبی از ملکه هیا گرانقیمت ترین طلاق تاریخ نام خواهد گرفت.

شکستن رکورد گران‌ترین طلاق تاریخ؛ حاکم دبی ۷۳۰ میلیون دلار به پرنسس هیا می پردازد/ عکس

 بر اساس حکم دادگاه، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم  باید در مجموع ۲۵۱.۵ میلیون پوند پول نقد به هیا بنت حسین، خواهر ناتنی ملک عبدالله دوم پادشاه اردن پرداخته و یک ضمانت بانکی به مبلغ ۲۹۰ میلیون پوند برای تامین هزینه ها و امنیت فرزندانشان تا بزرگسالی نیز متقبل شود. حاکم ۷۲ ساله دبی مدت هاست که در یک دعوای حقوقی تلخ و طولانی با پرنسس هیا به سر می برد. پرنسس هیا همسر حاکم دبی که اکنون ۴۷ سال دارد مدت هاست که همراه با دو فرزند ۱۳ و ۹ ساله شان در لندن ساکن است.

قاضی فیلیپ مور گفته است که این حکم سنگین طلاق برای حاکم دبی برای تامین امنیت پرنسس هیا و فرزندانش بوده است زیرا بیم آن می رود که حاکم دبی سعی کند فرزندانش را ربوده و به امارات بازگرداند، کسی که معاون رییس جمهور  و نخست وزیر امارات متحده عربی است. قاضی گفته است: «این خانواده به امنیت کامل نیاز دارد. تهدید اصلی که آن ها خواهند داشت از جانب خود [شیخ محمد] خواهد بود». دادگاه عالی لندن پیش از این نیز حکم داده بود که مقامات امنیتی دبی به دستور شیخ محمد بن راشد از نرم افزارهای جاسوسی برای هک کردن تلفن های همراه ملکه هیا همسر سابق حاکم دبی استفاده کرده و حاکم دبی پیش از این نیز با توسل به زور، دو تن از دختران بزرگسالش را به کشور بازگردانده است. قاضی مور روز سه شنبه گفته که این رأی با توجه به ثروت منحصربفرد و استانداردهای قابل توجه زندگی کودکان در هنگام زندگی در دبی کاملاً معقول است.

بر اساس حکم دادگاهی در انگلیس، حاکم دبی باید 550 میلیون پوند معادل 730 میلیون دلار به همسر خود پرنسس هیا و فرزندانش بپردازد %

سخنگوی حاکم دبی نیز گفته است که شیخ محمد بن راشد همیشه اطمینان حاصل خواهد کرد که نیازهای فرزندانش تامین شود و بعد از حکم صادر شده، قصدی برای اعتراض و ادامه این دعوای حقوقی ندارد. پیش از این، گران ترین طلاق توافقی تاریخ به مبلغ ۴۵۰ میلیون پوند متعلق به تاتیانا آخمدووا در سال ۲۰۱۶ بود که از شوهر میلیاردر روسی خود جدا شد. پیش از حکم دادگاه لندن نیز تمام هزینه های پرنسس هیا همسر حاکم دبی و فرزندانش توسط شیخ راشد تامین می شد. وی سالانه مبلغ ۱۸ میلیون پوند برای هزینه های فرزندانش، ۸۳ میلیون پوند برای هزینه های مربوط به اسکان و ۹ میلیون پوند برای هزینه های شخصی همسر سابقش پرداخت می کرد. بعد از گریختن پرنسس هیا به لندن، او پرداخت های مستقیم به همسر سابقش را قطع کرده و به گفته قاضی، از آن زمان به بعد، ملکه هیا مجبور شده جواهرات شخصی، کیف های دستی و اسب هایش به ارزش بیش از ۱۵ میلیون پوند را به فروش برساند تا هزینه های زندگی اش را تامین کند.

 

منبع: روزیاتو
کد مطلب: ۳۵۶۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت