رامین پرچمی از زندان به صحنه تئاتر برمی‌گردد؟

سال گذشته همین روزها بود که خبری از حضور «رامین پرچمی» در یک تئاتر دادیم که به دلیل مشکلات مالی در زندان به سر می‌برد و قرار بود با این اثر، در هجدهمین دوره جشنواره تئاتر زندان‌های کشور به صحنه برود.

هرچند آن اثر اجرا نشد، اما حالا دوباره خبر رسیده که پرچمی با همان تئاتر و همان نقش، می‌خواهد روی صحنه بیاید اما این‌بار در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر.

«آخرین بازی» عنوان این نمایش است که طبق جدول اجراهای صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر، روز پنجشنبه ۱۶ بهمن و ساعت هفت عصر قرار است در سالن حافظ اجرا شود. پرچمی در این نمایش نقش «شروین» را ایفا می‌کند؛ نقش شخصیتِ سوپراستاری که وارد توهم شده و در گذشته خودش زندگی می‌کند و اکنون در دوره فلاکت‌باری است.

اما رامین پرچمی تنها زندانیِ شرکت کننده در جشنواره تئاتر فجر امسال نیست؛ دو نمایش دیگر هم با حضور بازیگرانی که از مددجویان ندامتگاه‌های تهران هستند در بخش خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی این دوره جشنواره شرکت کرده‌اند.

آنطور که از جدول‌های جشنواره مشخص است، یکی از این دو اثر تئاتر خیابانی «گراز گریزان» به نویسندگی پارسوا پاکیزه و کارگردانی «حسین ‌پوریزدان» است، پوریزدان خود از مددجویان ندامتگاه است و به نظر می‌رسد این نخستین باری باشد که کارگردان یک اثر جشنواره‌ای فجر، زندانی باشد.

گراز گریزان یک نقالی در دو پرده است؛ پرده اول داستان شاهنامه‌ای از جنگ بیژن و گرازها و رشادت‌های بیژن و شکست دادن گرازها در سرزمینی آرمانی است و پرده دوم روایتی از رشادت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با داعش در سوریه و عراق و شکست دادن آن که با مدت زمان ۲۵ دقیقه در آمفی‌تئاتر زندان اوین اجرا می‌شود.

تئاتر دیگر این بخش، نمایش شورایی «ترور در اوین» با طراحی و تسهیل‌گری «مجید امینی» و کارگردانی «پارسا پولادوند» است که به صورت شورایی و تکنیک مجسمه در مدت زمان ۶۰ دقیقه در محل آمفی‌تئاتر زندان اوین اجرا می‌شود و به مسئله ترور می‌پردازد.

آخرین بار سال نود و پنج بود که دو اثر از سازمان زندان‌ها در جشنواره تئاتر فجر حضور شرکت. تئاتری به نام «املت با گوجه ایرانی» در بخش خیابانی و تئاتر دیگری از کرمانشاه به کارگردانی «محمدرضا درند». اما در سی و نهمین دوره جشنواره تئاتر فجر، سه اثر قرار است اجرا شوند.

منبع: ایلنا

کد مطلب: ۱۹۱۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت