انتقاد کارگردان جوان از مدیرکل هنرهای نمایشی

سرنا_ساشا کشوادی، کارگردان نمایش «اتاق»، از حمایت نشدن فعالان تئاتر از سوی مرکز هنرهای نمایشی انتقاد کرد.

انتقاد کارگردان جوان از مدیرکل هنرهای نمایشی

ساشا کشوادی، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر که این روزها درگیر تولید جدیدترین اثر خود با عنوان مستند نمایش «اتاق» با موضوع زندگی و کار کادر درمان در دوران کرونا، است، درباره کمک هزینه مرکز هنرهای نمایشی برای اجرای تئاترها گفت: «مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی گفته بود که اگر اجرای نمایشی عقب بیفتد، به تولیدکنندگان آن کمک هزینه سه تا پنج میلیون تومانی می‌دهیم. باید بگویم این مبلغ هزینه یک بازیگر نمایش من هم نمی‌شود!»

این هنرمند همچنین با انتقاد از نحوه عملکرد مرکز هنرهای نمایشی گفت: «مرکز هنرهای نمایشی هیچ حمایتی از من نکرد؛ متن نمایش «اتاق» را قادر آشنا، مدیر مرکز هنرهای نمایشی خواند و از متن نمایش من خوشش آمد و من را به مدیر تئاتر شهر ارجاع داد. ابراهیم گله دارزاده مدیر تئاترشهر پس از حدود یک ماه به من گفت که فعلاً سیصد متن نمایشی دارم که باید آنان را بخوانم و بعد نوبت به متن من می‌رسد. آیا این انصاف است؟! مرکز هنرهای نمایشی اگر از من حمایت نمی‌کند حداقل از کادر درمان حمایت کند.»

وی اظهار کرد: «این اتفاقات دلم را می‌سوزاند. من کارم مستند است؛ از این دلم می‌سوزد که از کاری حمایت فراوان می‌شود و سی شب روی صحنه تئاتر شهر اجرا می‌شود که از لحاظ کیفی بسیار پایین است؛ اما من باید از جیبم هزینه فراوان کنم. قادر آشنا با شعار حمایت از جوانان وارد صحنه شد، اما من در دوران مدیریتی ایشان نه قادر بودن در حل مشکلات تئاتر را دیدم و نه آشنا بودن وی با تئاتر را. مرکز هنرهای نمایشی هیچ حمایتی از من نکرد.»

این هنرمند در ادامه سخنانش درباره سختی‌های کار بیان کرد: «در اوج کرونا در بیمارستان‌های کرونایی رفتم تا این کار را بسازم و دِین خودم به کادر درمان را ادا کنم. در گروه من فردی به دلیل تحقیقات این مستند نمایش به کرونا مبتلا شد که خدا را شکر حالش خوب شد، اما با عقل جور در نمی‌آید که تا دو سال آینده سالن‌های تئاتر شهر پُر باشد! یکی از دوستانم دو ماه بعد از رفتن من به تئاتر شهر نزد آقای گله دارزاده رفت و در کمال تعجب به وی سالن داد. وقتی علت را جویا شدم وی به من گفت شما قدیمی تئاتر نیستید و فعلاً باید صبر کنید. این اتفاقات باعث می‌شود که ما از تئاتر دلسرد شویم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد مطلب: ۲۱۸۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت