رضا کیانیان پدر می شود و آلزایمر می‌گیرد

رضا کیانیان و آروند دشت‌آرای، در نمایش «پدر»، بار دیگر، با یکدیگر همکاری خواهند داشت. این متن، نوشته‌ فلوریان زلر است که او فیلمی را هم بر اساس آن ساخت که دو جایزه اسکار را برایش به ارمغان آورد.

رضا کیانیان پدر می شود و آلزایمر می‌گیرد

آروند دشت‌آرای، نویسنده و کارگردان تئاتر، پس از تجربه‌ در نمایش «بداهه» با بازی رضا کیانیان، بار دیگر قصد دارد با او در نمایش «پدر» به تهیه‌کنندگی محمد قدس همکاری کند. 

تمرین‌های نمایش «پدر» آغاز شده است و پس از مراحل اخذ مجوز از شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی، روی صحنه خواهد رفت. قرار است اجرای این نمایش پس از آرام شدن شرایط شیوع ویروس کرونا صورت گیرد.

نمایشنامه‌ «پدر»، نوشته‌ فلوریان زلر است که در سال ۲۰۲۰، خودش فیلمی را براساس آن ساخت که دو جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد برای آنتونی هاپکینز و بهترین فیلمنامه‌ اقتباسی را برای نویسنده به ارمغان آورد. این نمایشنامه، روایتی پیچیده دارد که حال و روز یک پیرمرد را که آلزایمر دارد، به نمایش درمی‌آورد. 

کیانیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۸ با حضور در فیلم تمام وسوسه‌های زمین ساخته حمید سمندریان آغاز کرد. «سینما سینماست» و «آژانس شیشه‌ای»، نقطه اوج این بازیگر در سینما است. وی در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «آژانس شیشه‌ای» جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را گرفت و در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «کیمیا»، کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نقش دوم شد.

 

کد مطلب: ۳۵۳۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت