آتیلا پسیانی «جزیره گنج» را به صحنه می برد

آتیلا پسیانی تصمیم دارد نمایش تازه خود را بر اساس رمان مشهور «جزیره گنج» روی صحنه ببرد.

آتیلا پسیانی «جزیره گنج» را به صحنه می برد

این گروه هنری که همچون بسیاری از هنرمندان تئاتر در دوران کرونا نمایشی را اجرا نکردند، حالا تصمیم دارند نمایشی را بر اساس رمان مشهور «جزیره گنج» روی صحنه بیاورند.

متن این نمایش نوشته مشترک آرش نعیمیان خسرو پسیانی است که این روزها مشغول نگارش این اثر هستند و البته در نگارش نمایشنامه، نسخه اصلی رمان را کاملا بازنویسی می‌کنند.

رمان «جزیره گنج» نوشتۀ رابرت لوئیس استیونسون، داستان‌نویس اسکاتلندی است که دیگر اثر او «دکتر جکیل و آقای هاید» هم برای کتاب‌خوانان شناخته شده است.

«جزیره گنج» اثری است ماجراجویانه و پر حادثه و داستان آن درباره دزدان دریایی و گنجی مدفون در یک جزیره است. این رمان بارها در قالب تئاتر روی صحنه رفته و فیلم‌های سینمایی مختلفی هم بر اساس آن ساخته شده است. مخاطبان ایرانی هم نسخه انیمیشن آن را به یاد می‌آورند که برای تماشاگران کودک و نوجوان پخش می‌شد.
در اجرای این اثر نمایشی همه اعضای گروه تئاتر «بازی» حضور دارند و در کنار آنان چند بازیگر مهمان نیز دعوت خواهند شد.

این گروه نمایشی بعد از دریافت مجوز متن، تمرین خود را آغاز می کنند. آنان در نظر دارند نمایش تازه خود را پاییز امسال روی صحنه ببرند ولی فعلا ترجیح می‌دهند ارایه جزییات بیشتر را به آینده موکول کنند.  

آتیلا پسیانی پیش از همه‌گیری کرونا نمایش «قهوه قجری» را در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برده بود که ورود کرونا و تعطیلی تئاتر، مانع از ادامه اجرای این اثر شد.

او که سال‌ها پیش گروه تئاتر «بازی» را پایه‌گذاری کرده بود، مدت‌ها پیش از سرپرستی این گروه کناره‌گیری کرد تا اعضای جوان‌تر گروه، مسئولیت بیشتری در برنامه‌ریزی‌ها داشته باشند. بر همین اساس و بعد از رای گیری اعضا، ستاره پسیانی، سرپرستی این گروه را عهده‌دار شد.

نمایش «جزیره گنج» تازه‌ترین اثر گروه تئاتر «بازی» خواهد بود.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۱۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت