اسماعیلی: جشنواره فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌های جدید است/ یک دوره کم‌نظیر را در ادوار جشنواره تئاتر فجر داریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش ما این است همه اقشار هنرمندان به اندازه لازم در جشنواره تئاتر فجر حضور داشته باشند، به هر حال جشنواره بیش‌تر فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌های جدید است.

اسماعیلی: جشنواره فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌های جدید است/ یک دوره کم‌نظیر را در ادوار جشنواره تئاتر فجر داریم

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه ۲ بهمن در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور پیدا کرد.

وی پیش از تماشای نمایش «روز دهم» در دومین روز جشنواره، در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بودجه جشنواره چهل و یکم، گفت: الحمدالله تلاش کردیم چیزی را که دبیران محترم جشنواره‌ها به ما گفته‌اند تا حد زیادی تحقق پیدا کند.

وی درباره اینکه بودجه جشنواره تئاتر فجر هنوز پرداخت نشده است، تأکید کرد: آقای محمود سالاری معاون هنری و کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی انشاءالله انجام می‌دهند، کارهایش انجام شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سرانجام وضعیت حریم مجموعه تئاتر شهر، تصریح کرد: در روزهای آینده قرار است با آقای شهردار کار را رسماً شروع کنیم.

اسماعیلی درباره زمان اجرایی شدن طرح حریم تئاتر شهر، افزود: فقط هماهنگی‌های اجرایی مانده است، توافق‌نامه انجام شده و به زودی حریم تئاتر شهر برقرار می‌شود. امیدواریم شهرداری زودتر این کار را انجام دهد.

وی درباره شرایط سخت وضعیت بودجه اهالی تئاتر، گفت: معاون هنری هر موردی در این خصوص داشتند ما چشم گفته‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه تا چه حد اهل تماشای تئاتر و آثار جشنواره تئاتر فجر است، اظهار کرد: من از زمان دانشجویی به تئاتر شهر می‌آمدم. الان هم به واسطه مسئولیتم هر از چندگاهی دوستان لطف می‌کنند و فضایی را فراهم می‌کنند تا از این مجموعه بازدید کنم.

اسماعیلی درباره شرایط جشنواره و حضور جوان‌ها و گروه‌های شهرستانی، گفت: فکر می‌کنم در بین ادواری که جشنواره برگزار شده، امسال پر رونق‌ترین دوره جشنواره تئاتر داشتیم به ویژه کاری که در مناطق چهارگانه و استان‌ها انجام شد. در گزارش‌هایی که دوستان آوردند دیدیم هنرمندان شهرستانی با یک اشتیاق بسیار بالایی  شرکت کرده بودند. الحمدالله یک دوره کم‌نظیر را برای جشنواره داریم.

وی درباره حضور کمرنگ هنرمندان پیشکسوت در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تأکید کرد: به هر حال ما فضا را فراهم کردیم و حتی دوستان تلاش کردند که از بزرگان هم استفاده کنند. تلاش ما این است همه به اندازه لازم حضور داشته باشند. به هر حال جشنواره بیشتر فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌های جدید است.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۵۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت