آرزوی کارگردان اسپانیایی برای بازگشت به ایران

تکسما مونوز، هنرمند اسپانیایی شرکت‌کننده در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: در همین دو روز نخست اقامتم در ایران، آشنایی بیشتری با هنر ایران پیدا کرده‌ام و امیدوارم برای سال بعد بتوانم با نمایش‌های بیشتری در جشنواره‌های تئاتر ایران شرکت کنم.

آرزوی کارگردان اسپانیایی برای بازگشت به ایران

در حاشیه برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نشستی با حضور کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، مژگان وکیلی (مدیر بخش بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی) و تکسما مونوز (کارگردان نمایش «لومیر») در دفتر مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، نظری با اشاره به جایگاه بالای هنرمندان کشور اسپانیا در جهان، از حضور هنرمند اسپانیایی در جشنواره امسال تئاتر فجر استقبال و ابراز خشنودی کرد.

وی گفت: ایران دارای جشنواره‌های گوناگون و متنوعی است و ازاین‌رو شاید بتوان ایران را دارای بیشترین تعداد جشنواره‌های نمایشی در جهان دانست.

مدیرکل هنرهای نمایشی، این موضوع را نتیجه علاقه و اشتیاق بسیار زیاد ایرانیان به هنر نمایش دانست.

در ادامه این نشست، تکسما مونوز نیز با طرح این موضوع که تئاتر در همه جای جهان، دارای حرکات مشترک است، گفت: شاید کشورهای مختلف جهان در سیاست دارای دیدگاه‌های مختلفی باشند، اما همگی در احساسات، مشترک و یکسان هستند و می‌توان همه احساسات را روی صحنه با هم یکی کرد.

وی که دارای تحصیلات کنسرواتوار، میم و پانتومیم و حرکات نمایشی و تردستی است و در جشنواره تئاتر فجر امسال با نمایش تک‌نفره «لومیر» حضور یافته است، افزود: در همین دو روز نخست اقامتم در ایران، آشنایی بیشتری با هنر ایران پیدا کرده‌ام و امیدوارم برای سال بعد بتوانم با نمایش‌های بیشتری در جشنواره‌های تئاتر ایران شرکت کنم.

در این نشست، همچنین مژگان وکیلی، مدیر بخش بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی، از برگزاری جشنواره‌ای جدید در شهر زنجان در زمینه نمایش‌های شادی‌آور (سیرک، دلقک و غیره) در سال آینده خبر داد که این موضوع نیز با استقبال هنرمند اسپانیایی روبه‌رو شد و وی ابراز امیدواری کرد که بتواند در این جشنواره نیز با نمایش‌های جدید خود مشارکت داشته باشد.

نمایش «لومیر» به کارگردانی تکسما مونوز هنرمند اسپانیایی، شامگاه پنج‌شنبه (۶ بهمن) در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر در دو سئانس با استقبال مخاطبان روی صحنه رفت.

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۶۵۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

  • ناشناس ارسالی در

    درد بخوره توسر بعضی هنرپیشه نماها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت