عروسک‌های ایرانی با ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد

لیلا بابایی گفت: عروسک‌های دارا و سارا در زمان خودش با تیراژ ۱۵۰ هزارتایی فروش رفت و در سال ۲۰۲۱ گردش ۱۰۰ میلیارد دلاری را داشته است.

عروسک‌های ایرانی با ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد

لیلا بابایی، مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» در پاسخ به این سوال که آیا در کشورمان صنعت سرگرمی داریم، گفت: حوزه اسباب‌بازی حوزه نوپایی در کشورمان است و شاید زود هنگام این صنعت را وارد این حوزه کردیم.

بابایی ادامه داد: هنوز در مسیر صنعتی شدن قرار داریم و نمی‌توان به کالاهای موجود در کشور عنوان صنعتی شدن در حوزه اسباب‌بازی را اضافه کرد. از لحاظ آماری این صنعت در سال ۲۰۲۱ گردش ۱۰۰ میلیارد دلاری را داشته است. بنابراین، به لحاظ اقتصادی و درآمدی هم ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.  

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره عروسک‌های دارا و سارا توضیح داد: یکی از موضوعاتی که باعت هجمه به این عروسک‌ها شد، فعالیت غیر حرفه‌ای آن برای معرفی رسانه‌ای این محصول بود. این عروسک‌ها با تیراژ ۱۵۰ هزارتایی به مخاطب عرضه شد و فروش رفت. هرگز نباید مسیری که عروسک دارا و سارا طی کرد، شکست تلقی کرد.  

شایان فروزنده‌دل، تولیدکننده اسباب‌بازی و عضو اتاق فکر شورای نظارت و مشاور دبیر جشنواره اسباب بازی با بیان اینکه ما در حوزه اسباب‌بازی صنعتی نیستیم، افزود: هیچ کدام از مقوله‌های صنعتی شدن را نداریم و در هیچ ارگانی برایش برنامه نداریم.  

فروزنده‌دل درباره نوپا بودن این صنعت توضیح داد: اگرچه صنعت اسباب‌بازی در جهان نوپاست، ولی بیش از ۵۰ سال است که در ایران کارخانه‌های اسباب‌بازی داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب: ۳۶۵۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت