چشیدن طعم «کلوچه‌های خدا»/ بچه خرسی که تشکر از خدا را بلد نیست

فیلم-تئاتر «کلوچه‌های خدا» به کارگردانی آرش شریف‌زاده آخرین نمایشی است که کودکان و نوجوانان می‌توانند در ایام نوروز به همراه خانواده‌هایشان به دیدن آن بنشینند.

چشیدن طعم «کلوچه‌های خدا»/ بچه خرسی که تشکر از خدا را بلد نیست

تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به تئاتر است که به دیدن تعدادی از آثار نمایشی که به صورت فیلم-تئاتر در پلتفورم های نمایش فیلم عرضه شده‌اند، بنشینند. شاید برای عده‌ای دیدن فیلم یک نمایش به اندازه تماشای زنده آن اثر روی صحنه تئاتر جذابیت نداشته باشد اما تبدیل نمایش‌های اجرا شده به نسخه ویدئویی که چندسالی است باب شده و مورد استقبال نیز قرار می‌گیرد علاوه بر ماندگار کردن آن اثر نمایشی و لحظات نابی که هر شب روی صحنه خلق شده‌اند، می‌تواند برای کسانی که علاقه مند به دیدن دوباره آن نمایش هستند، یا اصلاً موفق به دیدن آن کار در زمان اجرای عمومی نشده و یا در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند و نمی‌توانند همه نمایش‌های اجرا شده در مرکز تئاتر کشور را دنبال کنند، انتخاب جذابی است.

در همین راستا به روال سال‌های قبل در گزارش‌هایی جداگانه به معرفی فیلم تئاترهایی می‌پردازیم که در زمان اجرای عمومی مورد توجه قرار گرفتند و حتی فیلم تئاترهایشان نیز بعد از انتشار همچنان پرمخاطب هستند البته در این میان کودکان و نوجوانان را هم نباید فراموش کرد چون ایام نوروز فرصتی است تا آنها اوقات فراغت مناسبی در کنار خانواده‌هایشان داشته باشند و علاوه بر تفریح و سرگرمی‌های بیرون از منزل می‌توان آنها را به دیدن فیلم-تئاترهایی مناسب سن و سالشان دعوت کرد که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام نوروز به صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌دهد.

فیلم-تئاتر «کلوچه‌های خدا» به نویسندگی و کارگردانی آرش شریف‌زاده که ۱۲ و ۱۳ فروردین نمایش داده می‌شود، آخرین فیلم تئاتر کودک و نوجوانی است که در ایام تعطیلات نوروز اکران آنلاین خواهد داشت.

نمایش «کلوچه‌های خدا» درباره بچه خرسی است که وقتی از خواب زمستانی بیدار می‌شود، با دیدن سرسبزی و زیبایی‌های دنیا تصمیم می‌گیرد از خدا تشکر کند. اما راه مناسب این کار را نمی‌داند، تا این‌که کلاغی پیشنهاد عجیبی به او می‌دهد...

چشیدن طعم «کلوچه‌های خدا»/ بچه خرسی که تشکر از خدا را بلد نیست

این نمایش، اولین دور اجرای خود را در بهار سال ۱۳۹۵ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون آغاز کرد و با حدود ۹۰ اجرا، با استقبال بیش از ۹ هزار نفر از مخاطبان کودک و نوجوان مواجه شد. سپس در سال ۱۳۹۷ دوباره به صحنه بازگشت و مورد استقبال حدود ۱۰ هزار مخاطب قرار گرفت. این نمایش در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز به‌عنوان نمایش برگزیده انتخاب و جوایز زیادی از جمله رتبه برتر نویسندگی و کارگردانی، رتبه اول بازیگری زن و مرد، رتبه برتر موسیقی را از آن خود کرد.

نمایش «کلوچه‌های خدا» برگرفته از یکی از کتاب‌های منتشر شده کانون به همین نام نوشته کلر ژوبرت است که آرش شریف‌زاده آن را بازنویسی و به‌عنوان کارگردان روی صحنه برده است.

احمد خیرآبادی، پرویز حاجی‌زاده، حمیدرضا حسینعلی، مریم علی‌نیا، نیره حاجیان، پریسیما بنماران، نگین تقوی‌داد در این تئاتر نقش‌آفرینی می‌کنند.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۶۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت