سعید برجعلی بازیگر «مکبث‌زار»، از روسیه خبر داد

حضور تنها نماینده ایران در فستیوال تئاتر سن‌پترزبورگ

سعید برجعلی خبر داد نمایش «مکبث‌زار» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی امروز یازدهم خرداد به عنوان تنها نماینده ایران در هجدهمین دوره فستیوال جهانی تئاتر سن‌پترزبورگِ روسیه روی صحنه می‌رود.

حضور تنها نماینده ایران در فستیوال تئاتر سن‌پترزبورگ

نمایش «مکبث‌زار» بعد از گذراندن 30 شب اجرا در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر تهران قرار است به‌عنوان اثر برگزیده از طرف انجمن منتقدان تئاتر روسیه در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر سن‌پترزبورگ روی صحنه برود.

نمایش «مکبث‌زار» نماینده کشورمان در این فستیوال جهانی، پیش تر عنوان اثر برگزیده فستیوال جهانی شب‌های مسکو و نمایش تقدیر شده در جشنواره مونیخ را به دست آورده بود و شرکت در جشنواره آونییون فرانسه و اجرا در انستیتو تئاتر گیتس مسکو، دیگر حضورهای بین‌المللی این نمایش است که در کشورهای ارمنستان، آذربایجان و هند نیز اجرا شده است.

به همین بهانه با سعید برجعلی یکی از بازیگران نمایش «مکبث‌زار» که در روسیه حضور دارد، گفت‌وگویی کوتاه انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

سعید برجعلی بازیگر نقش مکداف در مورد حضور این گروه نمایشی در روسیه گفت: «گروه نمایشی «مکبث‌زار» روز سه‌شنبه در شهر سن‌پترزبورگ اسکان پیدا کرد و تاریخ اجرای ویژه ما امروز پنج‌شنبه 11 خرداد ساعت 17:30 در سالن هِرمیتاژ روسیه روی صحنه خواهد رفت.»

او همچنین تاکید کرد و گفت: «در این جشنواره تنها نمایش «مکبث‌زار» در این سالن باشکوه به عنوان مهم‌ترین و ویژه‌ترین اجرای جشنواره روی صحنه می‌رود.»

برجعلی ادامه داد: «آثاری از کشورهای فرانسه، دانمارک، لهستان، استونی، آمریکا، ژاپن، بلغارستان، انگلیس، روسیه، گرجستان و... در این جشنواره حضور دارند که بسیار باعث خوشحالی و غرور است که «مکبث‌زار» به عنوان تنها نماینده ایران عزیز در فستیوال جهانی تئاتر سن‌پیترزبورگ روسیه حضور دارد که توجه ویژه‌ای نیز به این اثر شده است.»

بازیگر نقش مکداف گفت: «شهروز دل‌افکار، گاتا عابدی، محمدهادی عطایی، یاشار نادری، فهیمه موسوی، رضا جهانگیری، سحر عبدالملکی، صابر رضایی، متین مکاری‌مقدم، جواد امیرپور، علی دولت‌یاری و من به عنوان بازیگران نمایش ابراهیم پشت‌کوهی را در اجرای «مکبث‌زار» همراهی کرده‌ایم. همچنین شبیر پرستار به‌عنوان مجری طرح و بهرنگ عباسپور به‌عنوان آهنگساز و خواننده همراه ما هستند.»

فستیوال جهانی تئاتر سن‌پیترزبورگ روسیه از سال ۲۰۰۰ میلادی هر سال میزبان برترین گروه‌های نمایشی از سراسر جهان بوده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این فستیوال، اجرای نمایش‌هایی با ساختار نو و بدیع است.

این نمایش سال گذشته در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا کرد و در دو اجرای خود با استقبال تماشاگران روبه رو شد و در بخش بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر دیپلم افتخار بهترین نمایش، طراحی لباس، بهترین موسیقی را دریافت کرد و کاندیدای بهترین کارگردانی نمایش نیز شد.

منبع: ایران تئاتر
کد مطلب: ۳۶۸۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت