ابوالفضل پورعرب نمایش «اتللو» را روی صحنه می‌برد

ابوالفضل پورعرب انتخاب بازیگرانش را برای اجرای نمایش «اتللو» نوشته ویلیام شکسپیر آغاز کرد.

ابوالفضل پورعرب نمایش «اتللو» را روی صحنه می‌برد

 بعد از ۲۰ سال ابوالفضل پورعرب نمایش اتللو را در تالار وحدت به اجرا می گذارد. او از سال گذشته این را نمایش را برای اجرا آماده می‌کرد؛ ولی به دلیل تغییرات در تاریخ اجراهای تالار وحدت، زمان‌بندی در نظر گرفته شده است تا گروه نمایشی اتللو به کارگردانی پورعرب ۴۰ شب روی صحنه باشد.

ابوالفضل پورعرب سال‌ها قبل در دهه ۸۰ ، نمایش «خسیس» نوشته مولیر را هم در تالار وحدت کارگردانی کرده بود و از همان زمان قصد اجرای اتللو را هم داشت اما نزدیک به ۲۰ سال اجرای این کار به تعویق افتاد.

علیرضا تقی‌پور که مسئولیت تهیه کنندگی این نمایش را برعهده دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایرنا گفت: در حال حاضر پورعرب بازیگران این تئاتر را انتخاب می کند و فعلا عوامل این نمایش به طور رسمی معرفی نشده‌اند.

تقی پور افزود: آقای پورعرب تقریبا بازیگران اصلی این نمایش را انتخاب کرده و با تکمیل شدن عوامل گروه، تمرینات این نمایش آغاز می شود. انشالله تا قبل از سرگیری فیلمبرداری فیلم مستند سگ بتوانیم این نمایش را به دید عموم بگذاریم.

ابوالفضل پورعرب بازیگر و کارگردان ۶۲ ساله سینما که بیش از چهار دهه است در عرصه بازیگری فعالیت می‌کند و نقش‌آفرینی در حدود ۵۰ فیلم را تاکنون در کارنامه خود ثبت کرده است. بسیاری از این فیلم‌ها همچون «عروس»، «نرگس»، ‌ «چهره»، «دست‌های آلوده»، «غریبانه» و «مردی شبیه باران» از جمله آثار ماندگار سینمای ایران هستند.

سریال نمایش خانگی شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی نیز از جمله کارهای پربیننده پورعرب در سال‌های اخیر بوده است. او در فیلم توقیفی کاناپه به کارگردانی کیانوش عیاری هم بازی کرده و فیلم غیبت موجه با بازی او که به کارگردانی عباس رافعی ساخته شده، پس از چهار سال هنوز موفق به گرفتن پروانه نمایش نشده است.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۷۰۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت