در نقاشی های ون‌گوگ قدم بزنید!

سرنا_نمایشگاه‎‌هایی که دیوار و کف یک سالن را به دنیای رویایی آثار «ون‌گوگ» تبدیل می‌کنند، در شهرهای مختلف آمریکا برگزار می‌شوند.

در نقاشی های ون‌گوگ قدم بزنید!

نیویورک‌تایمز نوشت: با برگزاری نوع جدیدی از نمایشگاه‌ها، حالا برای آن دسته از طرفداران آثار «ون‌گوگ» که دوست دارند در مقابل «شب پرستاره» بایستند و سلفی بگیرند، این امکان فراهم شده است که در فضای نقاشی غرق شوند.

نمایشگاهی که دیوارها و کف سالن را به جهانی رویایی از آثار هنری نقاشی مشهور هلندی تبدیل می‌کند، در شیکاگو و سن‌ پترزبورگ فلوریدا برگزار شده و قرار است در سایر شهرهای ایالات متحده آمریکا نیز برگزار شود.

برگزاری نمایشگاه‌هایی این چنینی که مخاطب را در فضای اثر هنری قرار دهد نخستین‌ بار حدود یک دهه پیش در اروپا مورد استقبال قرار گرفتند.

در اغلب چنین نمایشگاه‌هایی که در حال حاضر در ایالات متحده برگزار می‌شوند، بازدیدکنندگان با رعایت فاصله اجتماعی و با استفاده از ماسک از سالن‌های غرق در نور عبور می‌کنند. نورها حرکت می‌کنند، تصاویر تاریک و روشن می‌شوند و رنگ‌ها تغییر می‌کنند. ابعاد تصاویر و حس قرار گرفتن در درون تابلوهای نقاشی «ون‌گوگ» بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خانواده‌ها و دوستان، معمولا زیر نقاشی «شکوفه‌های بادام» و «شب پرستاره» قرار دارند مدتی را در دایره‌هایی که با فاصله از یکدیگر قرار داده شده‌اند می‌نشینند و کودکان نیز در بین آفتاب‌گردان‌های نورپردازی شده می‌دوند.

در برخی از این نمایشگاه ها برای زنده کردن فضای باغ، ارکیده و سبزه‌زار از رایحه سرو، سدر، جوز هندی و لیمو استفاده می‌شود. در برخی از این نمایشگاه‌ها نیز هدست‌های واقعیت مجازی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

«نادین گرانوف»، مدیر کمپانی تاییدکننده اصالت آثار «ون‌گوگ» معتقد است چنین نمایشگاه‌هایی در مقایسه با تماشای اثری که به تنهایی بر روی دیوار آویخته شده است می‌توانند در درک هنرمند بسیار تاثیرگذار باشند و می‌توانند اثر هنرمند را زنده کنند.

آثار هنرمندان دیگری از جمله «پیکاسو» و «مونه» نیز موضوع این نمایشگاه‌ها بوده است اما با توجه به فراوانی برگزاری نمایشگاه‌های «ون‌گوگ» در نقاط مختلف جهان می‌توان دریافت «ون‌گوگ» در این زمینه پیشتاز است.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۹۸۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت