فروش نقاشی کرونایی «بنکسی» به نفع سرویس سلامت همگانی

سرنا_اثر هنری از «بنکسی» که یک پرستار را به عنوان ابرقهرمان مورد علاقه یک پسربچه به تصویر کشیده است به نفع «سرویس سلامت همگانی» به مزایده گذاشته می‌شود.

فروش نقاشی کرونایی «بنکسی» به نفع سرویس سلامت همگانی

گاردین نوشت: حراجی کریستیز اعلام کرد یکی از نقاشی‌های «بنکسی» هنرمند مشهور گرافیتی‌کار را از طرف او به فروش خواهد گذاشت تا عواید فروش آن به خیریه‌های مرتبط به سرویس سلامت همگانی اهدا شود.

اثر هنری که به مزایده گذاشته خواهد شد یک پسربچه را حین بازی با عروسک ابرقهرمانی به تصویر می‌کشد که لباس پرستار بر تن دارد و در کنار او عروسک‌ ابرقهرمان‌هایی همچون «بت‌من» کنار گذاشته شده‌اند.

این نقاشی به همراه یادداشتی در «مه» سال گذشته و در طول نخستین موج شیوع ویروس کرونا به بیمارستانی در «ساوتهمپتون» اهدا شد.

این نقاشی در سالنی نزدیک به ساختمان اورژانس این بیمارستان نصب شده است و قرار است پس از فروش نسخه اصلی، یک نسخه دوم در محل قبلی دوباره نصب شود.

ارزش تقریبی این اثر بین ۲.۵ الی ۳.۵ میلیون پوند برآورد شده است.

عنوان گرانترین اثر فروخته شده از «بنکسی» در حراجی‌ها به نقاشی بزرگی که شامپانزه‌هایی را به عنوان نمایندگان مجلس عوام بریتانیا به تصویر کشیده است تعلق دارد. این نقاشی در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۹.۹ میلیون پوند فروخته شد.

«بنکسی» همچنان مشغول خلق نقاشی‌های دیواری در سطح شهر است. او اخیرا مسوولیت نقاشی که بر روی دیوار زندانی در انگلستان خلق شده بود را برعهده گرفت.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۱۹۸۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت