کرونا ۹ هزار میلیارد تومان به فرهنگ و هنر خسارت زد

سرنا_وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در یک سال و نیم اخیر متاسفانه ویروس منحوس کرونا بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان به فرهنگ و هنر خسارت وارد کرده است.

سید عباس صالحی صبح پنجشنبه در ادامه سفر یک روزه به استان سمنان و در حاشیه افتتاح دو نمایشگاه هنری در جمع خبرنگاران با اشاره به تبعات ویروس کرونا ، بیان کرد: در یک سال و نیم اخیر متأسفانه ویروس منحوس کرونا بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان به فرهنگ و هنر خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر از هنرمندان از تسهیلات ویژه دوران کرونایی استفاده کردند، تاکید کرد: حجم خسارت‌ها به هنر و فرهنگ قابل توجه است و نمی‌توان درباره آن اغماض کرد اما شرایط کشور هم در زمینه تأمین خسارت‌ها شرایط خاصی است هر چند تلاش‌هایی را صورت دادیم تا بخشی از خسارات جبران شود.

وزیر ارشاد همچنین گفت: تسهیلات کرونایی برای معیشت هنرمندان محدود بود و بخشی از خسارات را شامل می‌شد اما سعی کردیم در کنار آن شش ماه نیز پوشش بیمه هنرمندان را تقبل کردیم و ۲۴۰ میلیارد تومان را به عنوان تسهیلات حداقلی پرداخت کردیم که به هنرمندان بین سه تا ۱۰ میلیون تومان مبالغی را دریافت کردند.

صالحی در زمینه وام‌های بانکی نیز، گفت: در مرحله نخست سامانه کارا بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم نیز مشغول ثبت نام هستیم تا تسهیلات را پرداخت کنیم از سوی دیگر سامانه تحفه نیز تسهیلات حداقلی را در اختیار هنرمندان قرار داده که در زمینه تأمین منابع آن اقداماتی را صورت داده‌ایم.

منبع: مهر

کد مطلب: ۲۱۳۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت